Avatar billede monmathiesen Nybegynder
31. januar 2002 - 21:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

IIS 5.0

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål, med IIS kan man have flere
hjemmesider på den samme server, man skal bare angive
en anden ip adress eller bruge "headers".

Men man kan kun have adgang til SQL serveren (en anden
maskine) hvis man bruger den som er DEFAULT WEB (den der
bliver oprettet automatisk a Windows) hvis man bruger de
andre giver den fejl og det er jo den same fil (.asp).

Hved nogen hvorfor ???

Mon
Avatar billede dfens Nybegynder
31. januar 2002 - 21:16 #1
Du kan sagtens tilgå din sql-server fra andet end Default Web.

skriv evt. den kode her som du bruger til at tilgå SQL-serveren med.

Det kunne være at du har database-forbindelse i en include-fil, og ikke for implementeret denne rigtigt på dine side.

giv et eksempel på din kode her, hvis vi skal kunne hjælpe di gbedre
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
31. januar 2002 - 21:24 #2
Jeg er en ny begynder, så jeg bruger bare en ADO forbindelse
(laver en .txt fil og omdøber den til .udl og derfra opretter
jeg forbindelsen til SQL, bagefter åbner jeg den igen med
notesblok og så er dataen til forbindelsen der)

Men det jeg mener er hvis den kan med DefaultWEB hvorfor kan den ikke
med de andre ??? Det enester jeg opretter det er kun en forbindelse
jeg henter ikke noget ???
Avatar billede dfens Nybegynder
31. januar 2002 - 21:26 #3
hvilken fejl  kommer den med?

hvor er din kode?
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
31. januar 2002 - 21:40 #4
Siden kan ikke vises (typisk fejl medelse i IE) og i Defautlweb
står der Udført og blank

Provider=SQLOLEDB;Integrated Security=SSPI;Persist Security Info=False;Initial Catalog=DATABASE;Data Source=SQLSERVER
Avatar billede dfens Nybegynder
31. januar 2002 - 21:45 #5
Det ser rigtigt nok ud.

Hvis du kun kan se den generelle fejlbesked ved du jo ikke om det er sqæ-forbindelsen det går galt med?

prøv lige at se på denne artikel. så får du et linie nummer hvor det går galt.
Avatar billede dfens Nybegynder
31. januar 2002 - 21:47 #6
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
31. januar 2002 - 21:59 #7
Yeps det er lige det der står, men det er det jeg ikke kan forstå
jeg har samme opsætning på begge hjemmesider, og jeg går ind under
Defaultweb og kopiere asptosql.asp over til defaultweb2 og sætter ind,
skriver adressen på browseren og error hvorfor ander det ikke.

SQL er 7

Jeg har også et problem med retigheder, hvis jeg giver en bruger retigheder
kun til en database (TESTDATABASE) så bruger jeg access XP opretter
forbindelse til SQL og værsgo full adgang til alle DATABASERNE der er på
serveren ??? (NT permisions)

Jeg hved godt jeg er ny begynder men jeg tror at der er ting der ikke lige
passer, måske dårlig opsættning af SQL 7 ???
Avatar billede dfens Nybegynder
31. januar 2002 - 22:04 #8
det kan godt være at der er problemer med dine rettigheder på SQL-serveren, men det tror jeg at er et anden problem.

hvis du vil have mere hjælpe bliver du nok nødt til at vise din asptosql.asp

Hvilken fejl får du efter at have gjort som i artiklen?
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
31. januar 2002 - 22:09 #9
Det bliver nok nød til at vente til i morgen :)
fordi jeg sedder ikke foran webserveren, men jeg skal nok skrive
hvilken fejlmeddelser den skriver.

Mon

P.S.: I defaulweb under ipadress configurationen står der 80 og SSL; og i
defaulweb2 er der kun 80 og man har ikke mulighed for at tilføje SSL. Så
vidt jeg husker det er det eneste som ikke er ens i opsætningerne men det
kan man jo ikke skifte.
Avatar billede dfens Nybegynder
31. januar 2002 - 22:15 #10
har intet at sige
Avatar billede tmceu Praktikant
31. januar 2002 - 23:33 #11
Jeg er lidt forvirret over formuleringen af dit problem (og det tror jeg også dfens er :-). Men siden du anvender integrated security på din ADO forbindelse, vil jeg tro at fejlen skyldes at anonymous og/eller basic access er slået til på de nye web sites.

Du kan ændre dette i IIS Manager på flg. måde: højre-klik på sitet -> properties -> vælg fanebladet directory security -> klik på edit knappen. Fjern derefter krydset i hhv. anonymous access og basic authentication.
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
01. februar 2002 - 09:51 #12
nope jeg har kun flueben i "Integreret Windows godkendelse".

Jeg har gjordt som dfens siger:

Fejlmedelse.
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E4D)
Login failed for user '\'.
/montest/AsptoSQL.asp, line 11

AsptoSql.

<%@ LANGUAGE="VBSCRIPT" %>

<HTML>
<BODY>

<%

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
Conn.connectionString="Provider=SQLOLEDB;Integrated Security=SSPI;Persist Security Info=False;Initial Catalog=TestDatabase;Data Source=SQLServer"
Conn.open()
rs.open "SELECT * FROM Hardware", Conn

%>

</BODY>
<HTML>

Gør jeg noget forkert ???
Avatar billede dfens Nybegynder
01. februar 2002 - 22:02 #13
Det er i din connection-string at det går galt.

Prøv at bruge flg.:
Conn.ConnectionString = "Provider=SQLOLEDB.1;Server=serveripadresse;database=databasenavn;uid=SQLBrugernavn;pwd=SQLKodeord;network=DBMSSOCN"
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
03. februar 2002 - 16:42 #14
Ja, med den virker det men jeg vil ikke have at alle brugerne skal have retigheder
med "sa" , det er derfor jeg vile bruge NT sikkerhed.