Avatar billede brs Nybegynder
09. maj 2000 - 21:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ønsker alarm (cookies) på dette script!!

<html>
<head>
<title>

</title>
<style>
<!--
span {cursor: hand ;}
A:link {color:"#FFB55A"; text-decoration: underline}
A:visited {color:"#FFB55A"; text-decoration: underline}
A:active {text-decoration: none}
A:hover    {color:#0000FF; text-decoration: none}
-->
</style>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
btn1a = new Image(60,60); btn1a.src="btn/btnsendd.gif"
btn2a = new Image(60,60); btn2a.src="btn/btnsletd.gif"

function go() {

document.forms[0].submit()

}

function clear() {

document.forms[0].reset()

}

</script>
</head>
<body bgcolor="#ce186b"><i>
<font face="tahoma" size="5" color="#FFB55A">
<center>
Bestilling af brochure!<p>

<table  cellspacing="3" border="0" cellpadding="5">
<tr><td align="top"><form action="http://scripts.scannet.dk/form2mail.asp" method="post">
<table cellspacing="2" cellpadding="0" border="0">
<tr><td colspan="2" valign="top"><font face="tahoma" size="2" color="#FFB55A"><i>
<b>Udfyld skemaet og tryk p&aring; "Send bestilling"</b><br><br></td></tr>
<tr><td><i><font face="tahoma" size="2" color="#FFB55A">Fornavn </td><td><input type="text" name="Fornavn"  size="30" style="background-color:#FFB55A;color:#ce186b;">
<tr><td><i><font face="tahoma" size="2" color="#FFB55A">Efternavn </td><td><input type="text" name="Fornavn" size="30" style="background-color:#FFB55A;color:#ce186b;">
<tr><td><i><font face="tahoma" size="2" color="#FFB55A">Adresse</td><td><input type="text" name="Adresse" size="30" style="background-color:#FFB55A;color:#ce186b;">
<tr><td><i><font face="tahoma" size="2" color="#FFB55A">Postnr/by</td><td><input type="text" name="Postnr" size="4" style="background-color:#FFB55A;color:#ce186b;">&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type="text" name="By" size="22" style="background-color:#FFB55A;color:#ce186b;">
<tr><td><i><font face="tahoma" size="2" color="#FFB55A">Evt. email</td><td><input type="text" name="Email" size="30" style="background-color:#FFB55A;color:#ce186b;">

<tr><td valign="top">

<tr><td><br><input type=hidden name="recipient" value="">
<input type=hidden name="subject" value="">
<input type=hidden name="redirect" value="">
<input type="hidden" name="return_link_url" value="">
<input type="submit"style="background-color:#ce186b;color:#FFB55A";" value="Send bestilling">&nbsp;
<input type="reset"style="background-color:#ce186b;color:#FFB55A;" value="&nbsp;Slet&nbsp;">
</td></tr></table>

<!--<input type=hidden name="required" value="email,phone">-->
<input type=hidden name="sort" value="order:Fornavn,Efternavn,Titel,Adresse,postnr,Email,Telefon,anbefaling">
<!--<input type=hidden name="missing_fields_redirect" value="http://your.host.com/error.html">-->
</form><font face="tahoma" size="2" color="#FFB55A"><i>
Brochuren vil blive sendt hurtigst muligt!<p></font></i>

<font face="tahoma" size="6" color="#FFB55A">
<p><center></font><font face="tahoma" size="3" color="#FFB55A">
<a href="pr3.html">Tilbage</a>
</FONT>
</html>
Avatar billede brs Nybegynder
09. maj 2000 - 21:26 #1
Har vist nok spurgt om det før
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. maj 2000 - 23:43 #2
Alarm? Jeg forstår ingenting!
Avatar billede cms Nybegynder
10. maj 2000 - 12:48 #3
>> brs :: øh, hvad mener du
Avatar billede sokristi Nybegynder
10. maj 2000 - 13:47 #4
Advarsel om, at visse felter mangler at blive udfyldt? Sådanne tjek bør laves lokalt i pgl. form/side (javascript), så går det meget hurtigere, end hvis der hoppes til en ny side :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. maj 2000 - 14:18 #5
Hvad mener så spørgeren med ordet "cookies" - har det noget med sagen
at gøre. Jeg er fortsat mystificeret!
Avatar billede sokristi Nybegynder
10. maj 2000 - 14:28 #6
Oplysningerne med fra skærm til skærm med cookies måske? eller en reklame for de der "Eight great..." :-) Vi må håbe, at brs tager sig sammen til selv at uddybe!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. maj 2000 - 14:40 #7
Så du ved det faktisk ikke  ;-)  ok.
Avatar billede brs Nybegynder
10. maj 2000 - 16:26 #8
Jeg ønsker en alarm hvis man glemmer at udfylde et felt f. eks. "du har ikke indtastet en adresse" osv.
Undskyld min dårlige forklaring!!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. maj 2000 - 00:14 #9
I linien hvor du har feltet med efternavn, skal du ændre feltets navn fra Fornavn til Efternavn:

      <tr><td><i><font face="tahoma" size="2" color="#FFB55A">Efternavn </td><td><input type="text" name="Efternavn"

og så skal du ændre i linien med <form>-tagget:

      <tr><td align="top"><form action="http://scripts.scannet.dk/form2mail.asp" method="post" name="f" onsubmit="return check(document.f);">

samt tilføje denne funktion et sted <script> og </script>:

function check(f) {
  if (f.Fornavn.value=="") {
    f.Fornavn.focus();
  alert("Du mangler at skrive fornavn");
  return false;
  }
  if (f.Efternavn.value=="") {
    f.Efternavn.focus();
    alert("Du mangler at skrive efternavn");
    return false;
  }
  if (f.Adresse.value=="") {
    f.Adresse.focus();
    alert("Du mangler at skrive adresse");
    return false;
  }
  if (f.Postnr.value=="") {
    f.Postnr.focus();
    alert("Du mangler at skrive postnr");
    return false;
  }
  if (f.By.value=="") {
    f.By.focus();
    alert("Du mangler at skrive by");
    return false;
  }
  if (f.Email.value=="") {
    f.Email.focus();
    alert("Du mangler at skrive email");
    return false;
  }
  return true;
}
Avatar billede brs Nybegynder
11. maj 2000 - 05:40 #10
Tak :)