Avatar billede -wizard- Nybegynder
31. januar 2002 - 19:42 Der er 4 kommentarer

check ip & sammenlign med række i database

Hvordan laver jeg et check som tjecker hele kolonnenen om en bruges ip findes ??
Avatar billede -wizard- Nybegynder
31. januar 2002 - 19:43 #1
i denne række forefindes eks 100 forskellige ip nummere, brugerens må ikke være imellem dem...
Avatar billede orca Nybegynder
31. januar 2002 - 20:05 #2
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs.Open "SELECT * FROM [dinTabel] WHERE [ditFelt] = '" & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "'", ditConnObj, 1, 2

If rs.EOF
  'Brugerens ip er ikke i tabellen
Else
  'Brugerens ip er i tabellen
End If

rs.Close
Set rs = Nothing

Mvh Mark
--
www.gameshots.dk
Avatar billede grunken Nybegynder
31. januar 2002 - 20:08 #3
går ud fra at du har et recordset :)

<%
while not rs.eof
If Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") = rs("ip") Then
      response.redirect "ennyside.asp"
End If
rs.movenext
wend
rs.close
%>
<html>
blabla
</html>
Avatar billede orca Nybegynder
31. januar 2002 - 20:10 #4
grunken -> Det er virkelig ikke særligt effektivt. På den måde løber du jo alle rows igennem og tjekker efter om ip'en er der. Det er langt smartere bare at finde den row som indeholder ip'en. Og så tjekke efter EOF alt efter om IP'en fandtes eller ej.

Mvh Mark
--
www.gameshots.dk