Avatar billede pfp Nybegynder
31. januar 2002 - 17:26 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Stirret mig blind på SQL

Hejsa,

Har stirret mig blind på denne SQL. Den skulle gerne vælde de poster, med en bestemt SessionID og en bestem ID.

Mit bud var:
Plus = "SELECT * FROM Kurv WHERE SessionID =" & Session.SessionID AND ID =" &Request.Querystring("id")

Hvad er galt?

Jeg får: Slut på sætning var ventet.

/pfp
Avatar billede baltic Nybegynder
31. januar 2002 - 17:31 #1
Hejsa - prøv
Plus = "SELECT * FROM Kurv WHERE SessionID =" & Session.SessionID & " AND ID =" &Request.Querystring("id")
Avatar billede invisibleman Nybegynder
31. januar 2002 - 17:37 #2
Og så skal der være ' rundt om sessionID .. da det er en streng
Avatar billede pfp Nybegynder
31. januar 2002 - 17:41 #3
baltic->
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er for få parametre. Der var ventet 1.

invisibleman ->
Skal SessionID være en streng? Jeg har den som tal i min database og hvis jeg bruger min SQL uden at koble AND ID =... så virker det fint nok. Er der nogen fordele ved at lave det om til en streng?
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
31. januar 2002 - 17:46 #4
Prøv dette:

Plus = "SELECT * FROM Kurv WHERE SessionID ='" & Session.SessionID & "' AND ID =" & Request.Querystring("id") & ""
Avatar billede zeth Nybegynder
31. januar 2002 - 17:51 #5
sådan her, så kan det da ikke gå galt i hvertfald :-)

Plus = "SELECT * FROM Kurv WHERE SessionID='"& Session.SessionID &"' AND ID="& Request.Querystring("id") &"'"
Avatar billede baltic Nybegynder
31. januar 2002 - 17:55 #6
Tjaa.. det kan være at jeg også er ved at stirre mig blind :)
Prøv og skriv "response.write Plus" under linjen for at se din sql syntaks.
For mig virker det som om der mangler en variabel ?
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
31. januar 2002 - 17:59 #7
ok....laver hele koden:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("DinDB.mdb")
SQL = "SELECT * FROM Kurv WHERE SessionID='" & Session.SessionID & "' AND ID=" & Request.QueryString("ID") & ""
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs.Open sql, conn, 1, 3
%>
Vare nr.: <%=rs("varenr")%>
<%
rs.MoveNext
%>
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
31. januar 2002 - 18:06 #8
BEMÆRK! <%=rs("varenr")%> kan/eller skal ændres....
Avatar billede pfp Nybegynder
31. januar 2002 - 18:38 #9
mr. meincke ->
Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket.

zeth ->
Der er en syntaksfejl i strengen i forespørgselsudtrykket "SessionID='746935007' AND VareID=2'".

Og jeg har har tjekket at jeg har 746935007 og 2 i min database..
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
31. januar 2002 - 19:36 #10
oki...jeg tror jeg ved hvad fejlen er....men tester lige selv...kan du vente?
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
31. januar 2002 - 19:38 #11
du får lige en lidt mere avanceret kode
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
31. januar 2002 - 19:39 #12
skal: ".... AND ID=" & Request.QueryString("ID") & "" med?
Det har jeg ikke i min shop og den virker FINO...(hvis jeg stadig har den)
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
31. januar 2002 - 19:42 #13
virker det ikke?:

<%
intPage = Request("side")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
    intPage = 1
End If
if Request("side") = "" then
    intPage = 1
end if

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM Kurv WHERE SessionID='" & Session.SessionID & "' order by Id desc"
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("dindb.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1
%>
<%
if rs.EOF then
%>
    Din kurv er tom!
<%
else
%>
<% Do until rs.Eof %>
    Vare id: <%=rs("vareid")%>
            <%
    intRecCount = intRecCount - 1
    rs.MoveNext
    Loop
End If
rs.Close
Set rs = Nothing
%>
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
31. januar 2002 - 19:43 #14
slet:
intPage = Request("side")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
    intPage = 1
End If
if Request("side") = "" then
    intPage = 1
end if
----
det skal ikke bruges til noget...
Avatar billede pfp Nybegynder
22. februar 2002 - 16:25 #15
Nå, så lukker jeg...