Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
31. januar 2002 - 00:22 Der er 4 kommentarer

vis fra MySQL

Jeg har en række en entries i en MySQL-database, hvor hver rækkerne egentlig er fastsat, men hvor kolonnerne varierer.

Jeg ønsker grundliggende at få vist hver kolonne (en ad gangen) på skærmen - any ideas?
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
31. januar 2002 - 00:34 #1
Hvis jeg har forstået dig ret kan du gøre noget i stil med:

$res = mysql_query("SELECT * FROM person, bynavn WHERE person.postnr = bynavn.postnr");
                        while($row = mysql_fetch_array($res))
              {
                              echo "<tr><td width=\"100\"></td><td>";
                echo "<b>";
                echo $row["navn"];
                echo "</b><br>";
                echo $row["adresse"];
                  echo "<br>";
                  echo $row["postnr"];
                  echo " ";
                  echo $row["bynavn"];
                  echo "<br>";
                echo "<a href=\"mailto:$row[email]\">$row[email]</a>";

Bemærk at det er et udsnit af min kode, så de html-tags du ser er ikke helt som de skal være. Der mangler blandt andet <table> mv... men se på sql'en det er den som er vigtig
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
31. januar 2002 - 00:43 #2
Jeg tror muligvis, at jeg har skrevet det lidt forkert. Så vidt jeg kan se, så henviser du til flere forskellige tabbler (eller er jeg forkert på den?)

Mit problem er, at jeg har én tabel, hvor kolonnerne varierer, men rækker er fastsatte.

Derfor ønsker jeg at få hver kolonne ECHO'et ud hver for sig.....
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
31. januar 2002 - 02:52 #3
Hvis vi snakker tabeller i MySQL har jeg 2. Jeg laver et join mellem bynavn og person, fordi alle byer og postnr. i DK er gemt i tabellen "bynavn". I person gemmer jeg kun postnr, pg finder altså bynavnet via dette join.

Mener du tabeller i HTML er der kun en....

Hvad mener du med kolonner som varierer??

Alle rækker i databasen bliver gemt i et array.

kolonnerne får nu navnet som i databasen: $row["postnr"] er altså værdien af kolonnen "postnr" i databasen....
Avatar billede spectradk Nybegynder
31. januar 2002 - 11:33 #4
du kunne jo eventuelt ligge din script herind
så kunne vi jo tage et kig på det og arbejde
ud fra det!!