Avatar billede cujorius Nybegynder
30. januar 2002 - 17:23 Der er 7 kommentarer

Iframe skal ændre default.html

Okay det blir lidt svært at forklare det her men se evt. ex. på www.yosi.dk

Here goes:
jeg har lavet min side, og i den ligger menu.html som er en iframe men menuen skal jo ændre hele siden (default.html osv) men hvad skal den så hedde istedet for f.esk. _blank ?
Avatar billede ahv Nybegynder
30. januar 2002 - 17:26 #1
_top
Avatar billede werd Nybegynder
30. januar 2002 - 18:19 #2
det kan du ikke... du bliver nødt til at reloade hele siden... din iframekode ligger jo i din default.html!!!!

Andreas
Avatar billede fomse Nybegynder
30. januar 2002 - 18:23 #3
Hvorfor laver du ikke et rigtigt frameset?
Avatar billede ahv Nybegynder
30. januar 2002 - 18:25 #4
cujorius :

Hvis du skirver _top bliver HELE siden loadet til den nye også iframen
Avatar billede fomse Nybegynder
30. januar 2002 - 18:44 #5
Hvorfor laver du det ikke med et frameset:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Din titel</TITLE>
</HEAD>
<FRAMESET COLS="*,155" border=0>
<FRAME SRC="side1.htm" NAME="hovedside" FRAMEBORDER=no SCROLLING=auto MARGINWIDTH=0 MARGINHEIGHT=0 NORESIZE>
<FRAME SRC="menu.htm" NAME="menu" FRAMEBORDER=no SCROLLING=auto MARGINWIDTH=5 MARGINHEIGHT=5 NORESIZE>
</FRAMESET>
<NOFRAMES>
<body>
Denne service kr&aelig;ver en browser som underst&oslash;tter frames.
</body>
</NOFRAMES>
</HTML>

I din menu sætter du så target til "hovedsiden"
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
07. februar 2002 - 15:35 #6
mener du virkelig at du, på samtlige sider, vil have din menu i en iframe? Det er ikke måden at gøre det på, men hvis du insisterer skal du bruge '_parent' eller evt. '_top'...
Avatar billede werd Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:11 #7
måske på tide at lukke spørgsmålet?