Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 15:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flyt efter mus

Jeg har en falde, og når jeg trykker på denne flade, skal jeg have et object (flash-animation) til at bevæge sig til det sted jeg klikkede, for derefter at stoppe animationen der...

Det er også vigtigt at vide om der er klikket nordøst, nordvest, sydvest eller sydøst for objectet, da der skal afspilles en animation afhængig efter det...
Avatar billede Himbear Nybegynder
30. januar 2002 - 15:29 #1
Du kan flytte .swf'en ved at bruge det her:

sprite(1).loc = the clickLoc
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 15:33 #2
Jeg skal have et deleay, så den kører "ruller" flydende hen imod punktet for derefter at stoppe på feltet
Avatar billede ask-m Nybegynder
30. januar 2002 - 15:35 #3
Man kunne også beregne vinklen og afstanden mellem flash-filen og clickLoc.
V.h.a. vinklen kan man så regne sig frem til om det var nordøst, nordvest, sydvest eller sydøst for flashfilen at der blev klikket.
Desuden kan man bruge vinklen og afstanden til at "animere" efter, så man kan lave en glidende bevægelse fra flashfilens nuværende position til der hvor der blev klikket!

Ask-M
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 15:39 #4
Noget du evt. kunne hjælpe med på et tidspunkt? Evt. for lidt flere points?
Avatar billede ask-m Nybegynder
30. januar 2002 - 15:55 #5
Du skal ikke hoste op med flere points...
Afstanden mellem to punkter kan findes vha pytogoras (eller hvordan man nu staver hans navn) læresætning: a2 = b2 + c2
2-tallet skal læse som "i anden".
Da lingo er helt vildt langsom til at opløfte noget i potens i forhold til at gange det med sig selv, har jeg valgt at gange b med b i stedet for at opløfte i potens....
Så oversat til lingo, ser formlen for beregning af afstanden mellem to punkter således ud:

on getDist point1, point2
  x1 = point1[1]
  y1 = point1[2]
  x2 = point2[1]
  y2 = point2[2]

  dist = sqrt( ((x2 - x1) * (x2 - x1)) + ((y2 - y1) * (y2 - y1)) )
  return dist
end

Ask-M

ps. resten må vente til imorgen, da jeg skal nå et tog......
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 16:04 #6
takker mange gange :)
Avatar billede ask-m Nybegynder
31. januar 2002 - 10:00 #7
Det bliver lidt for langt at skrive resten her, så du kan se et eksempel på:
http://www.ultimatum.dk/ask/director/source/movetomouse.html

og downloade dir-filen!

Ask-M
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
31. januar 2002 - 10:06 #8
Genialt..!! Takker mange gange!