Avatar billede fuxi Nybegynder
30. januar 2002 - 14:57 Der er 7 kommentarer og
7 løsninger

Design på en 13 skala

Jeg sidder og arbejder med en ny international side, hvor jeg har lavet et design til siden jeg godt kunne tænke mig at få lidt respons på.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om:
- Farvevalget
- Menuerne
- Designet generelt
- Brugervenlighed
- Logo

Known bugs der vil blive fixet:
- Menuerne er lidt smalle, jeg udvider dem 5-10 pixels
- Siden blive ikke vist ordentligt i Netscape.
- Menubjælken er lidt langsom om at komme frem.
- Det kunne måske være en fordel at lade menupunkterne være understreget pga. brugervenlighed.

Nå ja være også lige opmærksomhed på at siden ikke har nogen funktionalitet endnu, så hvis i undre jer over de forskellige links. Så er det helt naturligt :o)

Menuerne til højres pointe er at der skal være forskellige oplysninger i dem. Farven på menuerne skal matche med det underpunkt de tilhører. F.eks. hvis der stod noget om rejsekammerater i en højremenu, så skulle topfarven på menuen være Rød for Cafe etc.

Find siden på:
http://www.backpackerplanet.dk/test/styledindex.asp

Fuxi
Avatar billede hirtshals Nybegynder
30. januar 2002 - 15:10 #1
Farvevalg - Mørkegrå Meget flot - Lysgrøn OK - men lysgrå som baggrund står efter min mening ikke så godt til de 2 andre

For lidt venstre Padding imellem tekst og tabelkant

Flot Logo - Suveræn flot billed - Toppen generelt rigtig flot

Menuerne blinker lidt pnmouseover - UNDERSTREG ikke menupunkterne det vil være synd - menu stilen er så kendt på nettet at du ikke behøver understregning

God ide med farvegenlendelighed - topemnu - højremenu

Det var mit synspunkt
Avatar billede hirtshals Nybegynder
30. januar 2002 - 15:14 #2
PS - Suveræn god - og sjov artikel om Bungy springet ;-)
Avatar billede hirtshals Nybegynder
30. januar 2002 - 15:16 #3
PPS - em tynd border på Tabellen med indholdet - contra baggrunden så der er en bedre opdeling af indhold og baggrund - f.eks som ekspertens sorte border inden den blå baggrund
Avatar billede lee Nybegynder
30. januar 2002 - 15:58 #4
Farvevalg - fint.
Menuerne - fint - vil ikke understrege dem!
Generelt pænt design.
Brugervenligheden også ok.
Logoet - kan godt lide jordkloden - men restes af logoet, bør der gøres noget ved.

alt i alt 10 pil op
Avatar billede swordcat Nybegynder
30. januar 2002 - 16:50 #5
Nemt ikke alt for meget rod.........godt!!! Brugervenligeheden er meget simpelt og det er kun godt, hvis altså du spørger mig.
Farverne er en dejlig cocktail....pæne faver.

Meg.......et pæn side, noget af det bedste jeg har set ;)

Du ligger omkring et 11 tal ....keep the good work up

Swordcat
Avatar billede gryn Nybegynder
30. januar 2002 - 23:44 #6
Lækkert design, virkelig flot... hvis jeg skulle brokke mig, ville jeg sige, at jeg ikke er så meget for de der menuer, eller hvad det er, ude til højre.

Gryn
Avatar billede linnemann Nybegynder
31. januar 2002 - 00:22 #7
.
Avatar billede zeroxer Nybegynder
31. januar 2002 - 16:39 #8
fint
Avatar billede nonick Nybegynder
31. januar 2002 - 20:42 #9
Pisse pænt. Undskyld mit sprog :)

Designet er helt i top og brugervenligheden ligeså. Jeg vil give det en 11´er med pil op.

13 er jo næsten uopnåeligt. :)
Avatar billede bo Nybegynder
01. februar 2002 - 09:16 #10
- Farvevalget :: Ok, men en anden baggrunds farve end grå, ville ikke være i vejen... Den er en smule trist

- Menuerne :: Virker ok, og er pladseret overskueligt og navigations venligt.

- Designet generelt :: Layout'et er ok, men nogle andre farver kunne være en forbedreing. En mulighed er at ændre baggrunds, højre menuens og topbjælkens farver, så de macther bedre sammen.

- Brugervenlighed :: Ok, nem og overskuelig side.

- Logo :: Rimeligt flot logo

9@13
Avatar billede mermaid2 Nybegynder
01. februar 2002 - 17:05 #11
Gode farver
Rigtigt gode menuer der ligesom 'ruller' let i for hånde :o)
10 pil op!
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
02. februar 2002 - 11:00 #12
Det er ganske nydeligt! 9@13 (så højt giver jeg sjældent herinde!)

Du linker meget til backpackers-online. Har du også lavet denne side? Eller er det midlertidigt til du får dit eget indhold, eller er din side mest en link side?

Generelt fik jeg et godt indtryk :)
Avatar billede marz* Nybegynder
07. februar 2002 - 11:45 #13
nu skriver du international side, lidt ærgeligt den er på dansk så :)

og så lægger dit nye design sig rigtig meget op af det originale som jeg egentligt bedre kan li :)

logoet er lidt kedeligt, ikke specielt fedt sat sammen, lidt begynderagtigt.

farverne er bedre end i den gamle

7@13 er mit bud

marz*
Avatar billede jander Nybegynder
01. marts 2002 - 13:29 #14
MARZ*>> Logoet er begynderagtigt? Ehh, hvad er så ikke begynderagtigt? Det jeg mener er, at INGEN store firmaer/organisationer har logoer med vilde effekts, skygge, lyseffekter og 3D... Se bare microsofts logo - det kan man sq da lave i Paint - og det er sq amatøragtigt, men det gør det ikke mindre flot!

[JANDER]