Avatar billede kimeriksen Nybegynder
30. januar 2002 - 11:33 Der er 6 kommentarer

venstrestilling af cursor i textbox.

Hvordan får jeg venstrestillet cursoren efter at have skrevet noget i en html-textbox?

html-textbox: <INPUT type="text">
Avatar billede fireworld Nybegynder
30. januar 2002 - 12:27 #1
man kan vist ikke ændre på cursor position via javascript!
Avatar billede kimeriksen Nybegynder
30. januar 2002 - 13:10 #2
Nej, jeg tror efterhånden heller ikke at det er muligt.
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
30. januar 2002 - 14:55 #3
jeg forsår ikke hvad du mener, så vidt jeg ved er cursoren venstrestillet som default...
Avatar billede kimeriksen Nybegynder
30. januar 2002 - 15:30 #4
Ja, det er den. Men når du så begynder at skrive i textboxen, så flytter cursoren sig jo. Når så brugeren fx trykker return ville jeg gerne beholde teksten i textboxen, men samtidig venstrestille cursoren.
Avatar billede ckh Nybegynder
30. januar 2002 - 15:35 #5
Det gør den helt automatisk hvis jeg trykker enter i denne her:
<textarea name="Comments" rows="5" cols="40"></textarea>
.....ved ikke om det er det du mener?!
Avatar billede kimeriksen Nybegynder
31. januar 2002 - 08:53 #6
Til chk: Jeg mener, at cursor'en skal venstrestilles UDEN linieskift, altså stilles i øverste venstre hjørne ved tryk på enter.
Det er fint, hvis det kan lade sig gøre i en "textarea", men jeg ville helst have det til at lykkes i en "textbox" (en textarea med en enkelt linie så at sige - se oprindelige spørgsmål).