Avatar billede 101186 Nybegynder
30. januar 2002 - 08:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruge php kode fhentet ra mysql?...

Hvordan kan man bruge noget php kode som jeg har liggende i min mysql database når jeg bruger en while kode til at få den ud med?.
Her kan I lige se det at jeg har tænkt på at lave:

$venstremenu = mysql_query("SELECT * FROM menuer WHERE type='html' AND position='l' ORDER BY vposition") or die ("Der opstod en fejl");
while ($venstremenu2 = mysql_fetch_array($venstremenu)) {
if ($hoejremenu2[type]='html') {
echo "$hoejremenu2[indhold]";
} else {
include("$hoejremenu2[indhold]");
}
Avatar billede 101186 Nybegynder
30. januar 2002 - 08:14 #1
Ups... Det med hoejremenu2 skal skiftes ud med venstremenu2...
Det var bare fordi at jeg lige tog den sidste del fra en anden kode...
Men det skal I ikke tænke på :)
Avatar billede Noone Nybegynder
30. januar 2002 - 09:24 #2
Avatar billede spectradk Nybegynder
30. januar 2002 - 12:17 #3
$venstremenu = mysql_query("SELECT * FROM menuer WHERE type='html' AND position='l' ORDER BY vposition") or die ("Der opstod en fejl");
while ($venstremenu2 = mysql_fetch_array($venstremenu)) {
if ($hoejremenu2[type]='html') {
echo "$hoejremenu2[indhold]";
} else {
include("$venstremenu2[indhold]");
}
Avatar billede 101186 Nybegynder
30. januar 2002 - 14:45 #4
spectradk -> Hvis jeg bare bruger include så er det samme resultat som echo og print... Den skriver det bare ud på skærmen...
Avatar billede 101186 Nybegynder
30. januar 2002 - 14:53 #5
Hvad så når jeg har denne kode?:

$nyheder = mysql_query("SELECT * FROM portalnyhed ORDER BY tid DESC limit 5");
while ($nyheder2 = mysql_fetch_array($nyheder)) {

$overskrift = substr ("$nyheder2[overskrift]", 0, 17);

echo "$nyheder2[dato] <a href=modules.php?op=modload&name=egne&file=nyheder>$overskrift...</a><BR>";
}

Hvordan skal det så laves? Jeg kan ikke se at det skulle være særlig godt...
Avatar billede Noone Nybegynder
30. januar 2002 - 15:31 #6
Altså du har koden i database feltet "indhold"?

Den klares sådan her (Efter manualen, ikke testet)

eval($hoejremenu2['indhold']);

Så skulle PHP opfatte variablen som PHP kode og udføre indholdet. (Brug den ALDRIG på input fra brugeren ;)  )

Læs iøvrigt på http://www.php.net/manual/en/function.eval.php
Avatar billede 101186 Nybegynder
30. januar 2002 - 17:01 #7
Kan du ikke rette det i min kode?
Jeg kan altså ikke fatte hvordan at det skulle virke...
Det ville være bedst hvis du så bare kunne rette det i min kode og bringe den færdige kode. Så lærer jeg jo hvordan at det skal laves... Tak
Avatar billede 101186 Nybegynder
30. januar 2002 - 22:17 #8
Jeg fandt ud af at det ikke var i min mysql database´s php kode at jeg skulle indsætte den dér kode... Og så var der en fejl i if´en. Men nu virker det fint.
Nu da ingen har svaret men bare kommenteret, så tager jeg bare mine points igen... Sorry