Avatar billede markskod Nybegynder
29. januar 2002 - 23:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

et AVI spørgsmål

Hejsa allesammen :)

Har et lille spørgsmål om avi og windows API.
Jeg vil gerne trække de informationer, som du for ved at højerklikke på en AVI file, vælge Properties-->Summary, ind i et Delphi proggram.
Jeg 'Tror' jeg skal bruge windows API til det, men jeg er ikke helt sikker, har ledt efter noget der kunne hjælpe på nettet, men jeg render hele tiden panden mod en mur. så nu skal jeg have lidt ekspert hjælp. :)

/mark
Avatar billede ziron Nybegynder
30. januar 2002 - 01:19 #1
If you have the Video for Windows Development Kit all the info is
in there, But  apparrently there is a struct at the start of the
.avi file.

Look up MainAVIHeader in the vfwdk help file for more, but here is
the structure -

typedef struct {
        DWORD  dwMicroSecPerFrame;
        DWORD  dwMaxBytesPerSec;
        DWORD  dwPaddingGranularity;
        DWORD  dwFlags;
        DWORD  dwTotalFrames;
        DWORD  dwInitialFrames;
        DWORD  dwStreams;
        DWORD  dwSuggestedBufferSize;
        DWORD  dwWidth;
        DWORD  dwHeight;
        DWORD  dwReserved[4];
        } MainAVIHeader;

I've no idea what MS charge for the vfwdk, but I know its
available when you purchase a Video Blaster Card, and its also
include on the CD that comes with 'Visual Basic MultiMedia'(from
the Coriolis Book Group)
Hope this helps

/ZIRON
Avatar billede ziron Nybegynder
30. januar 2002 - 01:21 #2
lidt mere:

J. Hübler's TVideo.  Two components for video capturing using Video for Windows.
http://homepages.borland.com/torry/vcl/mmedia/video/jhvideocap.zip
[efg:  TVideo works very well.  Demo1 is somewhat similar to the Microsoft VideoCap C++ program from  http://msdn.microsoft.com/library/devprods/vs6/visualc/vcsample/vcsmpvidcap.htm.]

David Taylor's WebCam.  Program to allow Video For Windows device, such as Connectix Color QuickCam, to be used as a Web Camera.  www.davidtaylor.freeserve.co.uk/software/imaging.html

Joe Hecht's UseNet Post about capturing an image from a video source.
How can I capture an image from a video source?  (FAQ 1037D) [by Joe Hecht]

Peter Haas' VFW and a PC camera demo that describes three different ways to get a single frame in a TBitmap.  http://home.t-online.de/home/PeterJHaas/Download/capdemoc.zip.  Extend this example to select a CODEC:

procedure TMainForm.BtnDlgVideoCompressionClick(Sender: TObject);
begin
  if FCapWnd <> 0 then
    capDlgVideoCompression(FCapWnd);
end;

Peter Haas' UseNet Post about setting the capture frame rate

Toni Martir's notes and complete VFW example (see ShevinE's improvement below).  (Note:  to get Toni's complete example to compile in D3-D5, make sure you can compile with USES OLE2:

Tools | Environment Options | Library | Library Path
D3: C:\Program Files\Borland\Delphi 3\Lib\Delphi2
D4-5: $(DELPHI)\Lib\Delphi2)

Use Lizard.AVI or another AVI file with Toni's example.

ShevinE's improvements to Toni Martir's example (D3-D5 source).  Saves AVI to BMP files as FrameXX.BMP.  Includes VFW.PAS file used in Toni's example.  (Requires USES OLE2 -- see above notes for details.)  [Use Lizard.AVI or another AVI file.]

Delphi import unit for the VFW SDK.  www.swiftsoft.de/free/vfw.zip  is a older version of a VfW header translation.  Ivo Steinmann has edited this unit. A link to the new version is
ftp://delphi-jedi.org/api/vfw.zip (direct) or
http://www.delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY (indirect).

Component allows to capture images and videos from several  sources (videocams, vcr's, webcams). Has been created using the AVICAP32.dll (from the Win32 API).
http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/jlcvideo.zip

Information to VFW AVICapture (Microsoft):
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/multimed/hh/multimed/
avicap_8xyd.asp?frame=true

Microsoft Video for Windows (VFW) Developer's Kit
ftp://ftp.microsoft.com/developr/drg/Multimedia/Jumpstart/VfW11e/DK/VFWDK

VidCap / VidCap32  [Also see DirectX AMCap]

Video for Windows
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/multimed/avifile_8dgz.htm

See Rob Anderson's AVIBUILD.
Current version does not handle pf24bit BMPs correctly.
Includes vfw.pas (Video for Windows) interface unit for avifil32.dll.

/ZIRON
Avatar billede zargar Nybegynder
30. januar 2002 - 01:22 #3
den dll du skal bruge hedder avifil32.dll, se evt. efter AVIFile i delphi hjaelpen
Avatar billede ziron Nybegynder
30. januar 2002 - 01:22 #4
og det sidste.

Also see Video for Windows below.
Professional 32bit video capture component
http://www.programmersheaven.com/zone2/cat71/14323.htm

  ATI Direct Video Access (DVA) API.  Project JEDI Conversion Library.
www.delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY
ftp://delphi-jedi.org/api/d_ati_tuner.zip

Torry's Video Components
www.torry.ru/video.htm

Die Ansteuerung von Videokarten mit AVI-Capture unter Delphi
http://home.t-online.de/home/PeterJHaas/avicap.htm

Video Capture in Delphi by G. L. Alston.
[This is a Delphi 1 example.  I had to make changes to the code to get it to compile and I never did get it to run, but perhaps I still had some sort of configuration problem.  --efg, 30 Aug 2000]
www.undu.com/DN970501/00000024.htm
www.alstonlabs.com/avicap.htm

TVideo Components
www.serveisgirona.com/delphi

Component for video capturing, includes a demo program in Delphi 4.
http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/videocap.zip

www.delphipages.com/results.cfm?ChosenCategory=Video

/ZIRON
Avatar billede stoney Nybegynder
30. januar 2002 - 01:24 #5
Næææ, godmorgen Ziron.

Jeg tror du har misforstået spørgsmålet. Du er måske stadig lidt træt.
Prøv at højreklikke på en .avi og se info man kan få om filen.
Titel, emne, leverandør etc.

:-)

Stoney
Avatar billede markskod Nybegynder
30. januar 2002 - 21:55 #6
Well jeg var/er ud efter noget lidt letter ende alle de links/componenter der er givet her.
Jeg vil bare lave et simpelt program, der når jeg åbner en avi fil, giver mig "data rate", "resolution", "codecs used".
Men jeg kan sq ikke finde ud af det....
Avatar billede markskod Nybegynder
08. august 2002 - 14:37 #7
spm lukket :)
Avatar billede fruut Nybegynder
01. marts 2006 - 19:22 #8
nej det skal du ikke gøre :( vil også gerne vide det