Avatar billede jonas_aka_zeno Nybegynder
29. januar 2002 - 21:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

password

er der lige nogen der kender koderne til at lave en boks, der skal komme frem når man klikker på et link, på ens egen side? hvor ham der klikker på linket, skal skrive en adgangskode for at komme videre til den side linket føre til??
Avatar billede repsac Nybegynder
29. januar 2002 - 21:06 #1
Yes ... two secs ... :)
Avatar billede repsac Nybegynder
29. januar 2002 - 21:07 #2
<script ltype="text/javascript">
<!--
window.defaultStatus = document.title;
// her begynder scriptet til password
function password() {
  passw = prompt("Indtast kodeord:", "kodeordet");
  if (passw != null && passw != "")
    parent.location.href = "http://dinside.whatever/sti_til_fil/" + passw.toLowerCase() + ".efternavnet_paa_din_fil";
}
// -->
</script>
<p><a href="java script: password()">Gå ind på beskyttet side</a>
Avatar billede monstermand Nybegynder
29. januar 2002 - 21:11 #3
<SCRIPT>
function passWord() {
var testV = 1;
var pass1 = prompt('Please Enter Your Password',' ');
while (testV < 3) {
if (!pass1)
history.go(-1);
if (pass1.toLowerCase() == "letmein") {
alert('You Got it Right!');
window.open('protectpage.html');
break;
}
testV+=1;
var pass1 =
prompt('Access Denied - Password Incorrect, Please Try Again.','Password');
}
if (pass1.toLowerCase()!="password" & testV ==3)
history.go(-1);
return " ";
}
</SCRIPT>
<CENTER>
<FORM>
<input type="button" value="Enter Protected Area" onClick="passWord()">
</FORM>
</CENTER>
Avatar billede jonas_aka_zeno Nybegynder
29. januar 2002 - 21:14 #4
hvor skal jeg sætte de her koder ind henne? på index siden, eller den side som linket fører til. ja jeg ved godt jeg er ret n00i agtig at høre på, og jeg har sikkert også flere spårgsmål senere! der hvor du skriver ".efternavnet_paa_din_fil"; hvad skal der stå der???
Avatar billede repsac Nybegynder
29. januar 2002 - 21:14 #5
Navnet på din "hemlige" fil er så password'et ... :)
Avatar billede monstermand Nybegynder
29. januar 2002 - 21:14 #6
på "index.htm" siden. Sæt det mellem body tags'ne
Avatar billede monstermand Nybegynder
29. januar 2002 - 21:17 #7
få fat i et lille program der hedder aascripter, der er eksempler på alle mulige javascript scripts. Skidegodt for en nybegynder
Avatar billede repsac Nybegynder
29. januar 2002 - 21:18 #8
Du skal sætte koden ind øverst på den side hvor du skal bruge linket til at åbne den hemlige side med.

".efternavnet_paa_din_fil"; --> ".htm"; (hvis den hemlige fil hedder .htm til efternavn) ...
Avatar billede repsac Nybegynder
29. januar 2002 - 21:19 #10
=>monstermand: det tager så ca. 10 sekunder at bryde igennem din passwordbeskyttelse ... :(
Avatar billede repsac Nybegynder
29. januar 2002 - 21:20 #11
Jeg vil nu hellere anbefale www.echoecho.com/dk 's JavaScript tutorials! Ikke alt det dersens begynder-program-der-laver-noget-kode-for-dig ... lær det i stedet. Det er meget mere bevendt.
Avatar billede jonas_aka_zeno Nybegynder
29. januar 2002 - 21:31 #12
ja det skal jeg jo nok få til at virke TnX herfra!