Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
29. januar 2002 - 16:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tilbagevendende variabelproblem

Jeg har et tilbagevendende problem med variabler jeg ikke rigtigt kan løse!

Jeg har en række tekstfelter <inpout type=text.....

Felterne får name='$obj[1]' (som en mysql_fetch_array af min sql-statement)

Ligeledes bliver deres value et andet felt fra databasen.

Status er nu, at jeg ser en side med tetx-felter, hvor der står noget - når jeg trykker submit, så ville jeg gerne få variablerne med mig, så jeg kan UPDATE på MySQL-tabellen. (I første omgang er meningen, at jeg sådan set bare vil have værdierne "med mig" - ....to the other side .)

while($obj = mysql_fetch_array($result))
{
echo "<tr><td><h5>$obj[2]</h5></td><td><h5><input type='text' name='$obj[id]' value='$obj[3]'></h5></td></tr>";
}

HTML-sourcen: (et eksempel) - der er MEGET mere af det samme.....men dette er et eksempel
<tr><td><h5>test value 1</h5></td><td><h5><input type='text' name='4' value='test value 1'></h5></td></tr>

<tr><td><h5>test value 2</h5></td><td><h5><input type='text' name='5' value='test value 2'></h5></td></tr>

På "den anden side" - når man submitter har jeg prøvet alt mellem himmel og jord.....

Jeg håber meget, at det er mig, der er en padde - for det her har BARE drillet længe!
Avatar billede myplacedk Nybegynder
29. januar 2002 - 16:23 #1
Hvad er problemet?
Avatar billede barlach Nybegynder
29. januar 2002 - 16:30 #2
lolgoff2...er du den samme som truthorn ???
http://www.eksperten.dk/spm/160366
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
29. januar 2002 - 16:42 #3
nej - det er jeg ikke - men han er en af mine venner.....
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
29. januar 2002 - 16:44 #4
Problemet er, at jeg ikke kan få variablerne med mig, dvs. f.eks. echo på den anden side.....
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
29. januar 2002 - 16:45 #5
>> til barlach >> Skal jeg gøre noget for ham - han er på ferie i øjeblikket - men jeg har da hans login.....
Avatar billede barlach Nybegynder
29. januar 2002 - 16:46 #6
hahahahaha....

Kommentar fra lolgoff2
21/01-2002 18:02:26    Hvis du vil have point, så svarer du bare et eller andet....ellers lukker jeg bare spørgsmålet i løbet af aftenen :)
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
29. januar 2002 - 16:52 #7
Det vil jeg gerne gøre.....problemet har sikkert været, at han har siddet ved min computer - svaret - og lykkeligt glemt alt om det - men jeg skal nok svare for ham :)
Avatar billede barlach Nybegynder
29. januar 2002 - 17:08 #8
ta' dig nu sammen lolgoff2...din "kammerat" opretter vel ikke en profil, stiller et spørgsmål for derefter at tage på ferie og overlade sit login til dig???....
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
29. januar 2002 - 17:16 #9
Det gider jeg ærlig talt ikke diskutere - for det er altså et faktum! Jeg fortalte ham om eksperten - han syntes det lød fedt - længere er den historie rent faktisk ikke.....

Så kan du tro på den eller lade være.....
Avatar billede mjl Nybegynder
30. januar 2002 - 22:53 #10
Det lugter squ lidt - do....
Avatar billede mons Nybegynder
02. februar 2002 - 13:39 #11
Når du navngiver dine textfelter, skal du gøre det som arrays:
name='tabel[$obj[id]]'
Så er de lige til at hente på den anden side:
echo $tabel[1];
echo $tabel[2];
o.s.v
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
19. februar 2002 - 11:50 #12
It works :))
Mange tak for hjælpen :)