Avatar billede mazlink Nybegynder
29. januar 2002 - 14:22 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Open MySQL database

Jeg har et webhotel som ikke understøtter mysql... Kan jeg connecte til en mysqldatabase som ikke ligger på serveren, altså:
mysql_connect(http://mysql.webpunkt.dk) osv..?
Avatar billede billen Nybegynder
29. januar 2002 - 14:24 #1
Ja
Avatar billede mazlink Nybegynder
29. januar 2002 - 14:25 #2
æhh, ok..
Kender du så en gratis åben mysql?
Avatar billede billen Nybegynder
29. januar 2002 - 14:30 #3
Avatar billede billen Nybegynder
29. januar 2002 - 14:32 #4
Avatar billede oreilly Nybegynder
29. januar 2002 - 14:32 #5
ja det kan du godt! desværre har langt de fleste servere idag sat hosten som localhost! der kan du så ikke connecte udefra medmindre du kender IP'et....
Avatar billede eflow Nybegynder
29. januar 2002 - 14:57 #6
mazlink>> kender du ncp ? mener jeg har set dit nick i den forbindelse ?

nå, men du kan altså godt connecte til en anden host, men du ku osse bare skifte webhotel til cliche.dk, der får du en åben db, og meget bilige priser...
Avatar billede myplacedk Nybegynder
29. januar 2002 - 15:12 #7
> mysql_connect(http://mysql.webpunkt.dk)
http? Du skal bare angive host-navnet:
mysql_connect('mysql.eksempel.dk', $username, $password);
Virker helt fint, men hastigheden er jo begrænset, til hastigheden til sql-serveren.

> desværre har langt de fleste servere idag sat hosten som localhost! der kan du så ikke connecte udefra medmindre du kender IP'et....
Æh... Mange har lavet det sådan, at man kun kan forbinde til sql-serveren fra webserveren el. lign. Så ka du kende alle de IP'er du vil, det ændrer ikke noget.
Avatar billede oreilly Nybegynder
29. januar 2002 - 15:15 #8
...... myplacedk, for det meste på de bedre webhoteller, kan man komme i kontakt med den udefra ved hjælp af IP men du har ret i at det ikke er alle :)
Avatar billede mazlink Nybegynder
29. januar 2002 - 15:21 #9
Ja, det gør jeg. Vi har vist nok snakket sammen! Og jeg har hørt om cliche, og overvejer kraftigt at skifte, men fordelen med mit nuværende webhotel er at det er gratis =;-D