Avatar billede kylle Nybegynder
08. maj 2000 - 11:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Multiple instances

Hvordan er syntaxen nu lige hvis jeg vil "set property" på talrige instances/(ex:menu1,menu2,menu3,o.s.v.)

Mit eget bud er noget med at kombinere
instancenavnet "menu" med en variabel "nummer" og så loope funtionen indtil indtil alle instances er med.
A la:
Set variable "nummer" = 1
Loop while "nummer" < 10
Set Property ("/line"&nummer, _x) = random(550)
End loop

-Hmm, men dét virker altså ikke

Overrask mig!:)
Kylleren
Avatar billede kylle Nybegynder
08. maj 2000 - 11:10 #1
Rettelse!!
Set Property ("/menu"&nummer, _x) = random(550)

Kylleren
Avatar billede gotcha Nybegynder
08. maj 2000 - 20:13 #2
Hvis du allerede har kopieret 10 instances af dit movieclip og kaldt dem hhv. menu1-10, vil du bruge en såkaldt for()-løkke. Dette gøres ved først at sætte en variabel, som du ganske rigtigt gør, der skal bruges til at få løkken til at fungere. Du glemmer dog en meget vigtig ting. Iflg. din kode får du kun sat et vilkårligt x-koordinat til menu1 - du glemmer at lægge 1 til nummer. Følgende kopierer først 10 instances af et movieclip og kalder dem for menu1-10 for dernæst at sætte et vilkårligt første - og andetkoordinat til hvert enkelt instance (i anvendes som tæller i stedet for nummer). Yderligere sættes der en vilkårlig alpha-værdi:

Set Variable: "i" = ""
Loop While (i <= 10)
      Set Variable: "i" = i+1
      Duplicate Movie Clip ("/menu", "menu"&i, i+100)
      Set Property ("menu"&i, X Position) = Random (300)+10
      Set Property ("menu"&i, Y Position) = Random(200)+20
      Set Property ("menu"&i, Alpha) = Random(100)
End Loop

Avatar billede kylle Nybegynder
09. maj 2000 - 11:26 #3
Mille Grazie GOTCHA
Hvis jeg bare havde vidst dengang, hvad jeg ved nu!
?;-)´  -og en lille ELVIS som tak!