Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
29. januar 2002 - 08:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Aktivering

Hvad er det for noget med at XP skal aktiveres? Er der ikke bare et serienr som i andre versioner...eller skal M$ nu have flere oplysninger?
Avatar billede trs Nybegynder
29. januar 2002 - 08:33 #1
de registrerer din hardware på en eller anden måde, så du ikke kan installere din xp på flere pc'er
Avatar billede resten Nybegynder
29. januar 2002 - 08:34 #2
Det er at du skal enten activer din xp over tlf hvis du ikke kan komme på nettet eller selvfølgelig over nettet hvis du kan komme på det.
og hvis den ikke bliver activeret med en meget lang kode vil den kun virke i 30 dage og derefter vil den lukke ned.
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
29. januar 2002 - 08:35 #3
ok, hvordan/hvornår sker det så?
Avatar billede resten Nybegynder
29. januar 2002 - 08:36 #4
Der er for at sikre sig i mod piratkopiering og det er jo forståligt nok der det er meget udbredt men det er ikke så svært du ringer et nr op som er på coveret og bliver herefter guidet igenenm hele processen.
Avatar billede trs Nybegynder
29. januar 2002 - 08:36 #5
hvis det er over nettet,så er det med det samme
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
29. januar 2002 - 08:37 #6
Microsoft generer en lang kode ud fra din computers hardware ... som gør at softwaren kun kan installeres på en maskine med denne hardwar... Hvis du installere på en anden maskine skal du forklare Microsoft hvorfor hardwaren er ændret for at genaktivere ...
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
29. januar 2002 - 08:39 #7
Hvis den kun virker i 30 dage, så er det vel fra den dag din maskine ser den første gang, ik´
Den dag du installere den første gang, + nogle dage.
Jeg havde et Office XP på 30 dages prøve og jeg fik lige ved 2 måneder
Avatar billede milo Nybegynder
29. januar 2002 - 08:39 #8
ved mindre man har en version af win xp der er pillet lidt ved ;) så slipper man for det tis...
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
29. januar 2002 - 08:40 #9
OK, så er der forstået. tror jeg lige overvejer igen inden køb. bryder mig ikke om at M$ skal have så meget at vide om....det er jo ulækkert!
Avatar billede trs Nybegynder
29. januar 2002 - 08:41 #10
du behøver ikke oplyse dit navn olign.
Avatar billede resten Nybegynder
29. januar 2002 - 08:42 #11
Nordicvolf> så er du en af de heldige :-)
for office xp vil kun virke i 30 dage og defter vil den også lukke ned.
og de 30 dage med win xp er fra den dag den bliver indstaleret og nøjagtig 30 dage frem.

milo> Hmmmm hold dine gode ider for dig selv
Avatar billede graf Nybegynder
31. januar 2002 - 11:28 #12
Hvad kan MS i øvrigt gå ind at få oplyst om installerede programmer. Jeg vil ikke have de snuser i mine egne udviklede eller i øvrigt hvad jeg ellers har liggende.
Nogen der ved noget???
<graf>