Avatar billede jepper Nybegynder
29. januar 2002 - 00:22 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Gammelt bundkort og ny harddisk?

Hej alle

Jeg har en gammel 200mhz computer med et gammelt bundkort, som jeg gerne vil sætte en 60gb harddisk i.

Det gamle bundkort understøtter ikke så stor en harddisk.

Mit spørgsmål er så, om jeg bare kan købe en ide-controller kort og sætte harddisken derpå. Men vil bundkortet så kunne finde alle 60 gb plads?

Mvh Jesper
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
29. januar 2002 - 00:38 #1
Avatar billede jefa Nybegynder
29. januar 2002 - 00:39 #2
Avatar billede grinderslev Praktikant
29. januar 2002 - 01:04 #3
Din BIOS vil sansyneligvis ikke kunne finde harddisken, så hvis du ikke kan få en opdatering til den, så glem det.
Avatar billede cwd Nybegynder
29. januar 2002 - 01:33 #4
Hvis du køber IBM så har de et lille service program som snyder bios og så kan du bruge disken selv om bios ikke vil finde den.
Avatar billede zhark Nybegynder
29. januar 2002 - 02:22 #5
Helt ærligt! Du kan få et "mobo" (bundkort) til ~ kr.850 der kan handle op til ~1,5Ghz+ CPU ~1,5Gb ram, IDE100 HD, 4xAGP... osv. Bare at OVERVEJE at købe NOGET SOM HELST til at få det ski' mobo du har til at klare noget som helst (mere) er - UNDSKYLD MIG!
Helt tåbeligt. Jeg kender en del der sagtens klarer sig med ~ det du har, det er bare OK, men ofre 100 kr på der er...
Mvh. zhark
Avatar billede zhark Nybegynder
29. januar 2002 - 02:25 #6
Nå, ja - det var et svar, du bestemmer/vurderer jo selv!
Avatar billede yakuza1987 Nybegynder
29. januar 2002 - 13:00 #7
du skal købe et nyt bundkort! du skal brare spørge dem du køber hos "hvor meget plads den kan have. De nye kan have flere 100.GB et bund koster ikke så meget så det burde ikke være et problem!!!
Avatar billede cwd Nybegynder
29. januar 2002 - 13:11 #8
nej men så skal han måske også have nyt kabinet og ny processor og nye ram og ny køler!!
Avatar billede jepper Nybegynder
30. januar 2002 - 00:41 #9
Aæh ok..
Jeg tolker det som at det ikke hjælper at sætte et controller kort i...

Men tak skal i da have for svarene!
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
30. januar 2002 - 00:51 #10
jepper >> Held og lykke med projektet. Med lidt fin-tuning kan du nok få lidt saft og kraft ud af sådan en 200 mhz fætter. Jeg vil dog råde dig til at "samle" stumper sammen, og bygge computeren op trin for trin. Du kan måske være heldig ligefrem at få et evt. kontrollerkort forærende. Jeg ved fra mig selv, hvor irriterende det kan være, at have noget halvgammelt hardware liggende, som ikke fejler noget, men alligevel er updated... Kan ikke få sig selv til *ligefrem* at smide det ud!