Avatar billede jeg_har_windowsxp Nybegynder
28. januar 2002 - 19:06 Der er 14 kommentarer

OpenGL og DirectX

Hej
Hvordan får jeg fat i OpenGL og det der directX.
Avatar billede monstermand Nybegynder
28. januar 2002 - 19:17 #1
Avatar billede monstermand Nybegynder
28. januar 2002 - 19:18 #2
hvis du har XP, så har du det de nyeste Directx drivere. (8.1 skal du ikke bruge til XP, det står på MS hjemmeside
Avatar billede monstermand Nybegynder
28. januar 2002 - 19:18 #3
nvidia drivere er OpenGL incl.
Avatar billede jeg_har_windowsxp Nybegynder
28. januar 2002 - 19:19 #4
Nej til delphi
Avatar billede monstermand Nybegynder
28. januar 2002 - 19:22 #5
ok, så gå ind på microsofts hjemmeside. Så finder du alt hvad der er af Directx på deres downloadside.
Avatar billede angelod Novice
28. januar 2002 - 20:36 #6
Til DirectX kan du benytte de officielle headere, som du finder her: http://www.crazyentertainment.net/

Jeg vil dog anbefale at du kigger på DelphiX (og opgraderingen UnDelphiX):
DelphiX: http://turbo.gamedev.net/delphix.asp
UnDelphiX: http://turbo.gamedev.net/undelphix.asp

Og til OpenGL kan du jo evt kigge på: http://www.glscene.org

Håber det hjælper. :o)
Avatar billede zerohero Nybegynder
29. januar 2002 - 13:14 #7
Jeg er ved at lave en hjemmeside omkring OpenGL til Delphi www.opengl-delphi.dk ... Men den er laaangt fra færdig. Ellers kan du købe bogen "Delphi developers guide to OpenGL" og "Delphi DirectX exposed" på www.amazon.co.uk (har selv begge bøger)...

ZeroHero
Avatar billede angelod Novice
29. januar 2002 - 13:22 #8
Du bliver ved at reklamere for dit site, men der er ikke sket noget som helst siden jeg først kiggede derind. Alle sider mangler, det samme gøre filer til download.. Ja sågar links er der ingen af.

Hvornår kan vi forvente at se noget så dit site kan blive stedet at henvise til istedet for GLScene siden?
Avatar billede zerohero Nybegynder
29. januar 2002 - 15:05 #9
angelod>> Jep - I know... (problemet er at jeg bliver konstant bombaderet med nye projekter) - men jeg arbejder hårdt på at få lavet nogle standard tutorials, så I i det mindste kan komme igang.
Giv mig din mail og jeg vil skrive til dig når jeg de er klar (beklager meget) - det gælder selvfølig også alle jer andre!!!

ZeroHero
Avatar billede angelod Novice
29. januar 2002 - 15:22 #10
Takker. Jeg vil nemlig gerne se hvordan OpenGL fungerer.

Til DirectX er UnDelphiX nemt at bruge, og det fungerer jo som det skal. Derimod er OpenGL også muligt at benytte på Linux, og dette gør det jo straks en smule mere attraktivt. :o)

Nåh, men min mail er: tbe@zeusmedia.dk
Avatar billede jeg_har_windowsxp Nybegynder
29. januar 2002 - 18:42 #11
Vil du ikke også sende en mail når din side er færdig.
Min er: kasper.t@mail.dk
Avatar billede zerohero Nybegynder
29. januar 2002 - 22:23 #12
jeg_har_windowsxp>> jo det kan du tro :-))
Avatar billede hermandsen Juniormester
31. januar 2002 - 09:14 #13
Hey!
Faldt lige over spørgsmålet! Ville være fedt hvis du også sendte mig en mail når tiden er inde! :)
hermandsen@softhome.net
Hygger!
Avatar billede lanstorp Nybegynder
11. april 2002 - 11:36 #14