Avatar billede flemmingk Nybegynder
07. maj 2000 - 14:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ADOExpress/Delphi 5/MS Access plus opdatering

I get an 'insufficient base table information for updating or refreshing'
error when I try to update a record in an Access database using Delphi 5 and
ADOExpress. I have no problems inserting or deleting records.

I do this operations :

// begin update
ADOTable1.Edit;
ADOTable1.FieldByName( 'Date' ).AsDateTime := Now;
ADOTable1.Post;
// end update

What is wrong ?

Avatar billede sjensen Nybegynder
10. maj 2000 - 12:17 #1
Normally you should use SQL statements for updating/insertation and deleting.

There are some indifferencies in ADO depending of whether you use ADO table-komponents og dataset-komponents. We had much the same problem using the table-komponent, but solved it by using the dataset-komponent instead.
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. maj 2000 - 12:17 #2
sorry: og => or