Avatar billede pjk Nybegynder
28. januar 2002 - 14:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

For langsomt?

hej jeg har en 1024/256 adsl-forbindelse fra TDC,
umidelbart skulle det jo være pænt hurtigt.
Men jeg synes alligevel at det går alt for langsomt.
det tager mig tit flere minutter at åbne ganske simple hjemmesider, og jeg downloader for det meste med under 10!
hcad kan der være galt eller skal man ikke forvente sig mere af en forbindelse til 650 kr pr måned?
Avatar billede sukos Juniormester
28. januar 2002 - 14:16 #1
Har netop fået samme linie med en router.
Jeg henter med 100Kb eller mere!

Så det er nok i din opsætning problemet ligger!
Avatar billede pjk Nybegynder
28. januar 2002 - 14:19 #2
nej kun en
Avatar billede sukos Juniormester
28. januar 2002 - 14:21 #3
Prøv at slette alt hvad du har i temp-mapper og skraldespand.
Tjek hvor meget du udnytter din harddisk. Hvis den er næsten fyldt ud, ja så arbejder din comp bare langsomt.

Hvor mange ram har du i?

Prøv at slette alle dine midlertidige internetfiler, cookies samt autofuldførelse.

Bruger du en proxy?
Avatar billede jytteq Nybegynder
28. januar 2002 - 14:21 #4
Du skal kunne downloade med 128 teoretisk, i praksis lidt mindre .
Avatar billede pjk Nybegynder
28. januar 2002 - 14:23 #5
196mb ram, det der med proxy.. hvad er det?
Avatar billede disky Nybegynder
28. januar 2002 - 14:25 #6
pjk:

Hvis du henter fra en server i det ydre mongoli, hvor data overførsel foregår med bongo trommer så er det en flot hastighed:
Hvis du proger proxy slå det fra, den sløver oftere end den hjælper.

sukos:
TDC har ikke proxy servere mere, de gavnede ikke noget som helst.
Avatar billede sukos Juniormester
28. januar 2002 - 14:26 #7
Prøv evt. at fjerne flueben ud for "Automatisk registrering af indstillinger" i din browser: (Ie :o) )

Funktioner --> Internetindstillinger --> Forbindelser --> LAN-indstillinger
Avatar billede chries Nybegynder
28. januar 2002 - 15:07 #8