Avatar billede petrol Nybegynder
28. januar 2002 - 11:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

visual studio.net og overførsel til ekstern server

Jeg har netop udvikliet mit første site i visual studio.net betaversionen. Nu vil jeg naturligt nok gerne overflytte dette projekt til en ekstern server, men det lader ikke til at være så lige til. Jeg regnede med jeg blot kunne uploade den pågældende mappe (WebApplication1) til serveren, men det fungerer ikke. Skal jeg ændre serverstien i vs.net, er der bestemte filer jeg også skal uploade eller hvad gør jeg galt?
Avatar billede osaka_san Nybegynder
28. januar 2002 - 11:59 #1
Desværre er jeg ikke vs.net haj da jeg foretrækker at kode mit asp.net i en text only editor, men jeg mener at errindrer at der findes nogle forskellige deploy funktioner i programmet.

En af disse er at man kan vælge at lave en ms installationspakke som så kan køres på den eksterne server. Dette kræver dog selvfølgelig at du har adgang til at kører installationer på serveren.

Men ellers prøv at søg på googles nyhedsgrupper med orderne "deploy" "asp.net" "server" og lign. Det burde give lidt at komme videre på, da jeg errindrer at netop dette emne har været oppe en del gange i diverse nyhedsgrupper.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede petrol Nybegynder
29. januar 2002 - 19:20 #2
Tak for rådet osaka_san, men desværre har det ikke givet resultat. Det eneste jeg har kunnet finde er oplysninger om hvordan jeg bruger vs.nets deploy-funktion til at overføre min web-applikation til virtuelle drev. Så jeg spørger igen (ret desperat) om der er nogen derude, der ved hvordan man overfører sin web-applikation, udviklet i visual studio.net til en ekstern server?
Avatar billede prh Nybegynder
29. januar 2002 - 23:37 #3
Hvis den er ekstern, og du der ved ikke har adgang til den med et share,
f.eks \\denmaskine\wwwroot$ (VS7 forventer et share der hedder wwwroot$
der peger på webserverens wwwroot, hvis man skal køre det over filsharing).

Ellers kan den selv lægge det op, altså lave et nyt projekt, hvor du
skriver den maskines navn når den spørger hvor det skal ligge, dog kræver
det så at der er de nyeste frontpage extensions, da den bruger det til
filhåndtering når der ikke er fil-sharing...

Hvis det vi snakker om dog er installation på en release maskine hvor du
reeelt ikke har en bjælde at gøre med den, så kan du også lave en
installations pakke, dette kræver dog netop som Oscar nævner deploy
funktionerne, og dette tager også lige et lille stykke tid at lære at
sætte op :)

Mvh poul
Avatar billede tumlehund Nybegynder
30. januar 2002 - 12:37 #4
Hov... I VS.Net kan man vælge om man vil deploye via et virtuelt drev eller via Frontpage extensions. Hvis du vælger det sidste bør det kunne lykkes. FP Extensions skal selvfølgelig være installeret på den server du deployer til.

Er .NET Framework installeret på den server du vil deploye til?
Avatar billede petrol Nybegynder
03. februar 2002 - 11:40 #5
Jeg har nu undersøgt mulighederne for frontpage extensions hos min web-hotel udbyder, og det viser sig, at de ikke understøtter dette på den server, der understøtter asp.net. Jeg har med andre ord kun mulighed for ftp-upload. Jeg kender den præcise sti til mit webhotel, men jeg har ikke direkte adgang til serveren. Mit spørgsmål er derfor om jeg kan opsætte vs.net til denne sti på min lokale server, for derpå at uploade via ftp eller om jeg kan benytte ftp-upload på en anden måde? Jeg har tidligere udviklet asp.net web-applikationer i notepad, hvorved der ikke har været problemer med ftp-upload, så serveren understøtter helt klart asp.net. Hvis det ikke kan lade sig gøre, er jeg også meget interesseret i at vide, om der er en der kender til en web-hotel udbyder, der understøtter asp.net med frontpage-extensions?
Avatar billede reffak Nybegynder
02. marts 2002 - 00:21 #6
Det er hverken nødvendigt at bruge install-pakker (disse bruges til stand-alone programmer) eller FSE for at uploade et .NET site.
Det eneste der skal gøres, er at kopiere filerne. Hvis det ikke virker, så er der noget andet galt. Sådan er det.
Jeg går ud fra du har et hotel hos en udbyder? Dermed skulle tingene være sat op i forvejen. Hvis du har udviklet i mappen WebApp1, skal indholdet af denne mappe kopieres ind i roden af dit webhotel. Det er vigtigt, at du ikke bare lægger mappen derop, men altså kun indholdet.
Grunden til dette, og svar på, om der er specielt vigtige filer, er et og samme: Når du udvikler i VS .NET kompileres der automatisk en DLL fil, der bl.a. indeholder en registrering af alle andre filers placering, igennem deres namespace. Denne fil findes i biblioteket bin, og dette bibliotek skal placeres direkte i roden af webhotellet. Dermed er det også klart, at roden ikke må indeholde din mappe WebApp1 - kun indholdet af denne.

Så opretter VS .NET desuden nogle mærkelige filer - bl.a. en med endelsen .disco. Disse er ikke nødvendige at uploade. Roden kan som minimum bestå af:
-global.asax
-global.asax.cs / global.asax.vb      (alt efter hvad du koder i)
-global.asax.resx                    (hvis du bruger vs .net final)
-web.config
-biblioteket bin indeholdende projektets DLL fil(er)

Hvis du har uploaded dette, og dit site stadig ikke virker, så check følgende:
-Ligger filerne på samme måde, som på din lokale server?
-Kører udbyderes server samme version af .net som dig?
-Har du uploaded den nyeste udgave af dll filen?

MVH
Avatar billede brobaek Nybegynder
07. april 2002 - 02:05 #7
Jeg havde præcis samme problem, og som reffak nævner løste det mine problemer at ligge det ud i roden af mit www-bibliotek.

Mvh
Martin
Avatar billede brobaek Nybegynder
07. april 2002 - 02:07 #8
Iøvrigt, du kan godt ligge asp-koden ind i underbiblioteker (dvs. webform1.aspx, webform1.aspx.resx og webform1.aspx.vb)...