Avatar billede tomsen999 Nybegynder
27. januar 2002 - 20:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Luk vindue

Hej. Jeg er igang med at lave et lille Javascript der først skal åbne et vindue og derefter lukke det man kom fra. Hvis I ikke rigtig forstår så http://www.mammasboys.cjb.net klik på linket så åbnes et nyt vindue og så skal det gamle lukkes, men jeg får en stack overflow.
Her er koden som jeg har lavet:
<SCRIPT LANUAGE = "JavaScript">
function danskSide() {
window.open("http://users.theroom.dk/Tomsen/Dansk/index.html")
close(vindue1)
}
function engelskSide() {
window.open("http://users.theroom.dk/Tomsen/Engelsk/index.html")
close(vindue1)
}
function close(vindue1) {
window.close()
}
</SCRIPT>
Avatar billede tomsen999 Nybegynder
27. januar 2002 - 20:38 #1
har fået fjernet stack overflow fejlen, glemte bare at fjerne det fra spørgsmålet
Avatar billede tomsen999 Nybegynder
27. januar 2002 - 20:39 #2
og det virker ikke endnu
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. januar 2002 - 03:33 #3
for at lukke det vindue du kom fra skriver du

top.opener.top.close();

(de to gange top.  er i tilfælde af at du bruger framesets i et eller begge vinduer, mdn skader ikke selvom du ikke gør)

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. januar 2002 - 03:37 #4
men i dine funktioner danskSide() og engelskSide() er det da blot vinduet der skal lukke sig selv.
    top.close();

der kommer nok en prompt. Det er en del af security reglerne så den kan du ikke slippe udenom.
Avatar billede fireworld Nybegynder
28. januar 2002 - 12:04 #5
parent.window.close()??
Avatar billede tomsen999 Nybegynder
28. januar 2002 - 22:31 #6
Jep nu virker det