Avatar billede einstein Nybegynder
27. januar 2002 - 20:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ARG lyd der ikke helt vil som jeg vil!

Hej hej

Jeg har siddet og lavet en intro til en animation. Under hele introen kører musikken fra Rage against the maschine's down Rodeo. Det passer med at den slutter i frame 670, og 10 frames forinde begynder noget radiostøj. Now, jeg kan plaacere markeren (hvad hedder det egentligt?) ved frame 1 og trykker "enter" for lige at få det spillet igennem, så passer lortet sammen. Down Rodeo slutter med at en skriger "SHOTGUN", og så sætter radiostøjen ind.
Når jeg så trykker "test movie" er det som om at musikken spille 1/100 for hurtigt, eller også er den bare 2 sekunder foran billedet, i hvert fald resultere det i at fra der råbes "SHOTGUN" til radiostøjen sætter ind går 5 sekunder.
Hvorfor er der denne foreskel? og hvad kan man gøre ved det?
Har det et eller andet med lyd-sync at gøre? Hvis jeg så uddyb venligst.
.fla-filen kan downloads her så i kan se hvad jeg mener (fylder 5 mb):
http://scy4.subnet.dk/intro.zip
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. januar 2002 - 20:24 #1
Er shotgun og radiostøjen sat ind som eventSound ?
Avatar billede einstein Nybegynder
27. januar 2002 - 20:42 #2
jep!
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. januar 2002 - 20:47 #3
skriv lige navnene på lydfilerne som det ses i Library. Så lave jeg et par actioner som du kan indsætte i de frames hvor lyden skal afspille imens
mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. januar 2002 - 21:02 #4
Nå, det kan du jo selv redigere...
Slet lyden i dine frames og lad actionScript sætte den ind

indsæt denne action i den frame hvor du vil have shotgun lyden

/////
shotgunFileName="sound1"; //rediger selv denne linje så det stemmer med navnet på filen i Library
shotgun = new Sound();
shotgun.attachSound(shotgunFileName);
//kickstart lyd
shotgun.setVolume(0);
shotgun.start();
shotgun.stop();
// skru op for lyden og start forfra
shotgun.setVolume(100);
shotgun.start();
/////

Det samme gør du for radiostøjen i den frame hvor den skal starte

mvh geo
Avatar billede einstein Nybegynder
27. januar 2002 - 22:45 #5
hmmmm det hjalp ikke :(

Problemet består stadig:
Alle de afspillere jeg kan bruge viser det udemærket. Problemet ligger i den indbyggede funktion i Flash 5 deer hedder "Test Movie", lige når jeg bruger den fungere lyden ikke, og det kan da ikke passe!?!
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. januar 2002 - 23:47 #6
Test Movie er kun til dit eget brug. Det er i browseren eller Flash playeren det skal køre godt.
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. januar 2002 - 23:58 #7
Som din afvisning påpeger har jeg vist stadig meget at tage ved lære i Flash. Mange tak, einstein :)
Avatar billede einstein Nybegynder
28. januar 2002 - 06:53 #8
hmmmmmm, hvor dårligt er det?
Jeg har en 1400 med 512 ram og win2k, og da jeg bootede her til morgen virkede lortet uden problemer.........det må næsten ave været fordi at ram'ne var fyldte op eller et eller andet.....!?!