Avatar billede aneez Nybegynder
27. januar 2002 - 16:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mode "tags"

Jeg vil gerne lave så jeg på min side nemt kan gøre så jeg kan gå ind og ud af forskellige skrift modes.

f.eks. standart og kode.

så vil jeg gøre det så jeg kan skrive f.eks. <CODE> hvor det skal starte og </CODE> hvor det skal slutte.

Hvordan kan jeg gøre det i praksis (jeg ved godt der er et html tag der hedder <code> men det er bare et eksempel :))

/Aneez
Avatar billede aneez Nybegynder
27. januar 2002 - 16:41 #1
lige lidt kode til hjælp hehe

$str = "her et lige lidt om <CODE>hvad jeg vil</CODE>";

så skal der køreres noget på det der står i $str inden i <CODE> ... men ik på det andet hehe
Avatar billede Noone Nybegynder
27. januar 2002 - 17:32 #2
$transtab = array("<CODE>" => "<font tag>", "</CODE>" => "");
$str = "her et lige lidt om <CODE>hvad jeg vil</CODE>";
echo strtr($str,$transtab);

Skulle klare dit problem.
Avatar billede Noone Nybegynder
27. januar 2002 - 17:33 #3
Rettet version:

$transtab = array("<CODE>" => "<font tag>", "</CODE>" => "</font tag>");
$str = "her et lige lidt om <CODE>hvad jeg vil</CODE>";
echo strtr($str,$transtab);
Avatar billede aneez Nybegynder
27. januar 2002 - 18:02 #4
okay... tester om det virker senere så du kan få point :)

mange tak..
Avatar billede Noone Nybegynder
27. januar 2002 - 18:08 #5
Hvis det virker, så snup dine point selv, jeg gidder ikke det pjat. ;)

Ellers kan du bruge str_replace() i stedet ( http://www.php.net/str_replace )
Avatar billede aneez Nybegynder
27. januar 2002 - 19:13 #6
ej da... hehe svar ... du skal ta' dine point hehehe...

*her ta' dem så*
Avatar billede aneez Nybegynder
27. januar 2002 - 19:30 #7
Jahh det virker... men hvad så hvis jeg gerne vil kører en function eller flere... på det der står imellem?
Avatar billede aneez Nybegynder
05. maj 2003 - 23:50 #8
ryder op..