Avatar billede thabunny Nybegynder
27. januar 2002 - 15:27 Der er 6 kommentarer

combo box?

jeg skal bruge en combo box! sådan en list box med en value, men også med to indbyggede knapper til at skifte op og ned på values :)

+------------+----+
+            + op +
+  Value    +----+
+            + ned+
+------------+----+

Ved ikke hvordan den kommer til at se ud når jeg trykker send hehe :) men sådan ca, og den skal være uden en popmenu hvor alle values står i, og helst editable...

har set den et sted i dhtml eller sådan noget men ka ik finde den nu da jeg skal bruge den
Avatar billede werd Nybegynder
27. januar 2002 - 15:50 #1
<select size="3">
<option>gvfsdr</option>
<option>fgwgf</option>
<option>sdfswf</option>
<option>grsgad</option>
<option>gfwerg</option>
</select>

Andreas
Avatar billede thabunny Nybegynder
27. januar 2002 - 15:55 #2
undskyld men LOOOL, hvor mange af mine "krav" opfylder den??
at brugeren kan skirve noget andet i indhold, nej! at der kun er en value nej, at når man trykker op eller ned skiften valuen nej
Avatar billede werd Nybegynder
27. januar 2002 - 17:20 #3
hvad er det for en opførsel...
hvis du er så ivrig... så gå da selv ind og søg efter det...
www.dynamicdrive.com eller www.javafile.com ...

Andreas
Avatar billede thabunny Nybegynder
27. januar 2002 - 22:23 #4
var bare lidt irreterent over du ikke læste hvad jeg skrev! enhver kan jo lave en almindelig menu
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. januar 2002 - 04:22 #5
en editable <select bliver et større projekt. men du kan da rimeligt nemt lave det med et tekstfelt og to knapper.

i head:
<script type='text/javascript'> <!--

var rulValg = new Array( "valg 1", "valg 2", "valg 3", "valg 4", "valg 5" );
                      // NB ingen , efter sidste i listen.
var rulIndex = 0; // peger på den pt valgte.

function rulVerdi( ) {
    if ( rulIndex < 0 ) rulIndex = 0;
    if ( rulIndex >= rulValg.length ) rulIndex = rulValg.length-1;
    document.formNav.feltNavn.value = rulValg[rulIndex];
}; //end rulVerdi( )

function rulOpNed( retning ) {
    if ( retning > 0 ) {
        rulIndex += 1;
    } else {
      rulIndex -= 1;
    }
    rulVerdi();
}; //end rulOpNed( number )

function rulEnter( ) {
    rulValg[rulIndex] = document.formNavn.feltNavn.value;
}; //end rulEnter( )

// --> </script>

i din body kommando skal vi have en onload event:
<body ... onload="rulVerdi();">

din form i body:  (NB den må kun indeholde det ene eet skrivbare felt)

<form name='formNavn' action="" onsubmit="rulEnter(); return false;">

<input name='feltNavn' type='text' value="">

<input type='button' value='op' onclick="rulOpNed(-1);">
<input type='button' value='ned' onclick="rulOpNed(+1);">

</form>

PS: Du kan style den så køn du vil. Men jeg er bange for den slags meny er indbygget irriterende at bruge.

mvh JakobA
Avatar billede werd Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:11 #6
måske på tide at lukke spørgsmålet?