Avatar billede ml Nybegynder
05. maj 2000 - 21:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

request.querystring tag i INCLUDE streng !..

Hvordan laver jeg en request.querystring
i en #INCLUDE FILE streng...

Det virker nemlig ikke sådan her :
<!--#INCLUDE FILE="definc/<%=request.querystring("vis")%>.inc"-->

????
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
05. maj 2000 - 21:32 #1
Det kan man ikke......

SSI(Server side include) bliver afviklet før ASP.....derfor kan du ikke smide asp kode ind i SSI kode
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 21:38 #2
(Det er selvfølgelig en inderligt ligegyldig kommentar, men det du ønsker,
ml, kan man naturligvis i PHP)
Avatar billede ml Nybegynder
05. maj 2000 - 23:03 #3
Jeg viste at jeg skulle have lært php istedet !.  (o; he he...

Kan man så ikke INCLUDE en fil på en anden måde ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 23:05 #4
Indeholder den kun HTML, eller indeholder den også ASP?
Avatar billede ml Nybegynder
05. maj 2000 - 23:11 #5
Kan laves så det kun er html !...

Hvordan gør jeg det så ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 23:13 #6
Hmm, der må være en ASP-haj, der kan ryste det ud af ærmet, så jeg
ikke behøver gnave manualerne igennem, men du bør kunne bruge FileSystem-objektet
til at åbne filen, og skrive den ud med response.write. Evt. linie for linie.
Avatar billede ml Nybegynder
05. maj 2000 - 23:17 #7
hmm... Det skal bare ikke være for kompliceret, så går fidusen lide af det !... (o;
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 23:23 #8
Vær lidt overbærende med syntaksfejl, for det er ikke testet, men et
er noget i retning af:

Dim filesys,txtfile
set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set txtfile = filesys.OpenTextFile( Request.QueryString("vis") ,1,0)
do
  line = txtfile.Readline
  response.write(line)
loop until txtfile.AtEndOfStream
txtfile.Close

(Hvor jeg dog elsker PHP)

Hvis det virker, anbringer du det blot i en sub evt i en fast include fil, og så er
det ligesånemt som en almindelig include
Avatar billede hektor Nybegynder
06. maj 2000 - 11:04 #9
Hvis der bruges IIS 5.0 (asp 3.0) kan du bruge
<% Server.Execute( Request.Querystring("File") & ".asp" ) %>

Hvis du bruger en tidligere version, er Eriks version god - lige bortset fra at den svjh ikke kan udføre kode i den textfil, det bliver bare skrevet til browseren.

Hvis du ønsker at få udført kode, er du vist nød til at lave en stor IF ELSE i stil med dette

<%
fil = Request.QueryString("fil")

IF fil = "a" THEN
%>
<!--#include file="a.asp"-->
<%
ELSEIF fil = "b" THEN
%>
<!--#include file="b.asp"-->
<%
ELSE
%>
<!--#include file="c.asp"-->
<%
END IF
%>

håber det hjælper
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. maj 2000 - 11:32 #10
Ja, hektor, jeg må se at lære IIS5 og ASP3 ;-) Sjovt finder Microsoft på
at implementere de ting man sådan står og har brug for!
Avatar billede winkill Nybegynder
06. maj 2000 - 16:29 #11
Hvad med bare at bruge Server.Execute(Request("vis"))