Avatar billede funi Nybegynder
26. januar 2002 - 15:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Css på Forms

Hey,

Jeg har et problem med nogle formsboxe, jeg har lavet et eks : http://eiknet.dk/v4.02/spg.htm, problemet er at jeg bruger et bgimage til at få de faver jeg godt vil have, men hvis jeg godt vil have en drop down box... så kommer der bare intet...

Der er nogle der ved hvordan man laver to faver i kanten med css? -eller bare en anden løsning!
Avatar billede funi Nybegynder
26. januar 2002 - 15:51 #1
Avatar billede repsac Nybegynder
26. januar 2002 - 15:52 #2
<style>
#select {
    background-color: blue;
}
</style>

<select id="select">
<option> asdflk jasdfl sadf</option>
</select>

Eller bare:

<select style="background-color: blue;">
<option> asdflk jasdfl sadf</option>
</select>

Husk: svært spørgsmål: 60 point! - ikke mere!
Avatar billede monstermand Nybegynder
26. januar 2002 - 15:52 #3
<select name="fag">
            <option style="background-color: #669999;"></option>
            <option value="dansk" style="background-color: #669999;">dansk</option>
            <option value="engelsk" style="background-color: #669999;">engelsk</option>
            <option value="tysk" style="background-color: #669999;">tysk</option>
            <option value="biologi" style="background-color: #669999;">biologi</option>
            <option value="fysik" style="background-color: #669999;">fysik</option>
            <option value="historie" style="background-color: #669999;">historie</option>
            <option value="andre" style="background-color: #669999;">andre</option>
            </select></td>
Avatar billede repsac Nybegynder
26. januar 2002 - 15:55 #4
Dumt at placere det i alle options når man kan nøjes med at smække det ind én gang i select'en ... hvis du altså ikke vil have forskellige farver ...
Avatar billede funi Nybegynder
26. januar 2002 - 15:58 #5
Jamen det er jo kun en farve ... Hvad med to faver?? (Det er jo kanten der er to farvet!)
Avatar billede repsac Nybegynder
26. januar 2002 - 16:06 #6
=>funi: Den forstod jeg ikke ... :-/
Avatar billede milo Nybegynder
26. januar 2002 - 16:11 #7
<style>
input, textarea, select {
color: #000000;
background:ffffff;
font-family: Verdana;
font-size: 8pt;
border: 1px solid #000000;
padding-left: 4;
padding-right: 4;
padding-top: 1;
padding-bottom: 1"
}
</style>
Avatar billede repsac Nybegynder
26. januar 2002 - 16:11 #8
Avatar billede repsac Nybegynder
26. januar 2002 - 16:12 #9
padding-bottom: 1"
-->
padding-bottom: 1;
:)
Avatar billede milo Nybegynder
26. januar 2002 - 16:12 #10
ja sorry ;)