Avatar billede edb-freak Nybegynder
26. januar 2002 - 11:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Samler ny PC!!! Hvad er jeres mening?

Hvad synes I om denne PC:
Bundkort:
Abit KR7A-RAID ATX
CPU: AMD Tunderbird & XP / Duron 700MHz-1,6GHz+
Socket: Socket A
Chip: VIA KT266A
FSB: 200-266MHz
Slots: 6 PCI / 1 AGP
IDE: 8-Ultra DMA/133 RAID
SCSI: None
Ram: 4 x 184-pins DDR RAM
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years

CPU:
AMD Athlon Palomino XP 1600+ (1400MHz)
128KB L1 cache 1400MHz
256KB L2 cache 1400MHz
37,5 million transistors
0,18 micron processor
Socket: Socket A
FSB: 266MHz
Requires PSU: 300W
Warranty: 2 Years

Ram:
DDR-SDRAM PC2100 Kingston 512MB ValueRAM
Type: DDR-SDRAM PC2100 184-pins
Bit: 64bit(72bit)
Latency: 7.5ns
Speed: 266MHz
Standard: 1. Parts
Warranty: 7 Years

CPU-Køler:
Thermaltake Silent Viking
Helt ny og forbedret version af den populære Volcano 7.

Mindre støj, bedre ydelse, det er vejen frem!

Fan Størrelse: 80x80x25 mm
Anbefalet Volt: 12VDC
Mindste Volt: 6DCV
Fan Hastighed: 2050 rpm +/- 10%
Air Flow - Max: 32,4 CFM
Støj: 21dB(A)

CPU: Passer til alle AMD Duron, samt XP-serien, op til 1900+

Hvad synes I??? Er det en god PC som vil køre stabilt eller?
Hilsen EDB-Freak
PS. Jeg behøver ikke jeres mening om Grafikkort,Lydkort osv. osv.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
26. januar 2002 - 11:39 #1
Jeg synes den ser meget fornuftig ud....Sådan en kunne jeg da godt ønske mig.. :o)
Avatar billede aplicor Nybegynder
26. januar 2002 - 11:41 #2
Det kan godt være en fordel i længden at have et tilgængeligt ISA slot! Men det er efterhånden kun de dyreste bundkort, der stadig har dem med.
Avatar billede jones_net Nybegynder
26. januar 2002 - 11:52 #3
Måske større CPU, hvis der er penge til det...

Køb noget Arctic Silver pasta til din Silent Viking - det gav mig 5 grader extra i forhold til det vox der sidder i forvejen:-) En tube koster ca. 100,-
Sørg også for at der er plads i dit kabinet, da Silent Viking er en relativ stor fætter - du kan se målene på www.thermaltake.com - kig efter mål på Volcano 7, som har samme størrelse...

Jeg går ud fra, at du vil køre RAID, ellers er det dumt at bruge penge på det... Så kan du spare et par kroner der...

Kig evt. på Solteks MoBo - de skulle også være rigtigt gode, og nogle gange lidt billigere...

/j