Avatar billede adagio Nybegynder
25. januar 2002 - 17:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Textbox opfører sig underligt

Jeg har lavet et program hvor jeg skal bruge store textboxe. Jeg har
skrevet
alt texten ind men textboxene opfører sig meget underligt. Tilfældige steder i texten laver den en linjeskift (Ligesom jeg har prøvet at vise med texten her).

Det nytter ikke at ændre det, for så laver den bare nogle
linjeskift andre steder i texten
istedet.

Er der nogen som har en anelse hvad der kan gøres ved det, da det ser bare totalt kikset ud :(
Avatar billede ea_data Nybegynder
25. januar 2002 - 17:58 #1
Jeg tror du er nød til at lave en orddelingsfunktion, så ordelingen sker på et fornuftigt sted i din tekst
Avatar billede adagio Nybegynder
25. januar 2002 - 18:13 #2
aha, og hvordan gøres det?
Avatar billede ea_data Nybegynder
26. januar 2002 - 14:51 #3
Ja det er jo et godt spørgsmål - som ikke sådan lige klares i et snuptag
Avatar billede oswald Nybegynder
26. januar 2002 - 15:09 #4
Det kunne godt lade til at du har nogle linjeskift i din tekst. Prøv at lave en 'Replace(<Din tekst>,chr(13),"")' før du sætte teksten ind, det kan være at det kan løse din problem.

Oswald
Avatar billede adagio Nybegynder
26. januar 2002 - 23:15 #5
Oswald >> Nu er jeg ikke lige helt med. Betyder det at jeg skal indsætte den der code ind i form start afdelingen? (Jeg har ikke lige adgang til min computer lige for tiden, så jeg kan ikke lige teste det) Men det ser ud til at koden kun sender texten ud som en lang smøre, men jeg skal jo stadig have nogle linjeskift enkelte steder i texten!?!
Avatar billede dimle Nybegynder
27. januar 2002 - 21:21 #6
Det er simpelthen fordi du har nogle linieskift aller sidst på en linie! Det er garateret en tekst du har kopieret og sat ind! Så har du sat den ind i din textbox som er lidt smallere end det sted du har kopieret den fra!

HER ER ET EKSEMPEL:
<LS> = Et linie skift som jeg med vilje har lavet da jeg skrev denne tekst i en textbox der var lidt smallere end denne!

Eks:
Dette er for at vis dig et eksempel på en tekst der kan <LS>
opføre sig underligt!
Avatar billede adagio Nybegynder
28. januar 2002 - 15:14 #7
Jeg skriver selve texten ind i textboxen med det samme (og ændrer ikke på størelsen på textboxen), så det kan ikke være der problemet ligger.
Jeg har prøvet det der replace, men det kan jeg ikke lige få til at virke, og det der <LS> kan jeg heller ikke bruge.
Kunne i evt. give et helt exempel (med kode) om hvordan det kunne lade sig gøre?
Avatar billede adagio Nybegynder
28. januar 2002 - 15:15 #8
Det skal måske lige siges at jeg er en newbie til dette
Avatar billede dimle Nybegynder
28. januar 2002 - 15:36 #9
Du kan bruge denne metode til at erstatte linieskiftene!! Kopiér den abre direkte ind i dit projekt! Du bruger den så sådan: fixTxt(Text1)
Text1 skal så erstattes med navnet på din textbox!

Metoden:

Private Sub fixTxt(txt As String)
    Replace(txt, vbNewLine, "")
    Replace(txt, Chr(10), "")
    Replace(txt, Chr(13), "")
End Sub
Avatar billede dimle Nybegynder
28. januar 2002 - 15:38 #10
Ups fejl...
Du skal bruge den sådan hvor Text1 stadig skal erstattes med navnet på din textbox:
Text1 = fixTxt(Text1)

Metoden:

Private Function fixTxt(txt As String) As String
    Replace(txt, vbNewLine, "")
    Replace(txt, Chr(10), "")
    Replace(txt, Chr(13), "")
End Function
Avatar billede adagio Nybegynder
01. februar 2002 - 13:37 #11
Text1 = fixTxt(Text1)
Skal jeg smide den ind under form start, eller hvor?

Men den der replace funktion viser kun rød (altså der er en fejl i linjerne)
Avatar billede adagio Nybegynder
09. februar 2002 - 16:07 #12
Hmmm... det ser ikke ud til at komme noget jeg kan bruge, så jeg lukker spørgsmålet. Men tak for at i forsøgte at hjælpe mig