Avatar billede naxos Nybegynder
25. januar 2002 - 16:49 Der er 3 kommentarer

hjælp til animeret knap søges.....

Hej

Jeg er ved at lave en animeret knap, men sidder lidt fast, da jeg ikke har brugt flash så længe, så håber der er nogen der kan hjælpe.
Knappen er/skal som følge:

knappen skal være delvis dækket af et gadin. dvs. 2 grafik symboler. Når musen føres ind over skal disse så trækkes mod henholds vis højre og venstre. Og når musen føres væk fra knappen skal de trække for igen.
Jeg kan lave til den del hvor der skal trækkes fra med en standard knap i over state. Men når der skal trækkes for i gen er der et prob. Hvis nu musen bliver ført hurtigt ind og ud over knappen, skal der jo ikke trækkes helt fra, og der skal så igen trækkes for, men fra der hvor "gadinerne" nåede til, da musen var inde over.

Hvis der er nogen der vil hjælpe/guide mig, vil jeg blive meget glad ;o)

Med venlig hilsen
/Rasmus
Avatar billede iggi Nybegynder
25. januar 2002 - 23:43 #1
Hej du kan løse dit problem således at du indsætter moviclips i din knap.
åben knappen
lav et ny lag inde i knappen
placer de to gardiner i det nye øvereste lag så de dækker din knap. I dette lag lav en keyframe i up og over positionen.
I over positionen markerer du gardinerne et ad gangen og klikker f8 og vælg moviclip.
Et adgangen -åben dit gardin moviclip (dobbel klikker på det). Lav så en række frames klik på den første frame i gardin movieclippet og lave en motiontween – maker den sidsteframe og  indsæt en keyframe her og en stop action. Flyt så gardin moviclippet til hvor du vil have det skal være i over positionen.

Mvh iggi
Avatar billede iggi Nybegynder
29. januar 2002 - 18:28 #2
har du fået det til at virke ?
Avatar billede svendthomsen Nybegynder
27. april 2005 - 19:52 #3
hvad med at lave fx.en firkant marker firkanten og vælg button klik så ok
kald den knap(i instans navns feltet)lav to gardiner marker dem enkelvis
og lav dem til movieclip kald den ene "garen" og den anden "garto"
lig nu dette script på knappen:

on (rollOver) {
    _root.garen.gotoAndPlay(2);
}
on (rollOver) {
    _root.garto.gotoAndPlay(2);
}
on (rollOut) {
    _root.garen.gotoAndPlay(1);
}
on (rollOut) {
    _root.garto.gotoAndPlay(1);
}

lav nu nogle frame inde i gardinerne(dobbel klik) i begge to laver du det samme nemlig:

lig en  stop(); i første frame i frame 2 laver du sådan at de trækkes væk for knapen

håber det virker

M.V.H.  Christian