Avatar billede Tmpj Nybegynder
25. januar 2002 - 16:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rækker

Hej Eksperter.
Jeg har et News system i ASP, hvor jeg skal have den til at kun at vise en måned gamle nyheder hvordan gør jeg det? Min SQL Query ser sådan ud:
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:/web/i-doo.dk/database/nintendo4you/news.mdb"

SQLstmt = "SELECT * FROM news ORDER BY ID desc;"

Conn.Execute (SQLstmt)

Set rs = conn.Execute(SQLstmt)
%>

Der er også et felt i databasen hvor ASP automatisk indtaster (Når jeg skriver en nyhed) datoen i dag det kommer til at se sådan ud i feltet Dato: 12-12-2001 07:34:09        Det er med komandoen  rs("Dato") = Now
Avatar billede coltau Juniormester
25. januar 2002 - 16:41 #1
Hvis vi er heldige virker denne første gang. :-)

strDato = Day(Date) & "-" & Month(Date) & "-" & Year(Date)
SQLstmt = "SELECT * FROM news Where dato<#" & strDate & "# ORDER BY ID desc;"
Avatar billede coltau Juniormester
25. januar 2002 - 16:43 #2
Sorry. Jeg glemte at gå en måned tilbage.

mm = Month(Date) - 1
yy = Year(Date)
if mm = 0 then
  yy = yy - 1
  mm = 12
end if

strDato = Day(Date) & "-" & CStr(mm) & "-" & CStr(yy)
SQLstmt = "SELECT * FROM news Where dato<#" & strDate & "# ORDER BY ID desc
Avatar billede Tmpj Nybegynder
25. januar 2002 - 18:37 #3
Gider du ikke lave hele sætningen i en, da jeg ikke er mester til ASP, jeg kan ikke så godt oversku det du har skrevet, men jeg er ret sikker på at det er dig der løber med Pointene.
Avatar billede proaccess Nybegynder
26. januar 2002 - 09:37 #4
Access skal have dato'er efter amerikansk system... dvs. måneden først !!!

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:/web/i-doo.dk/database/nintendo4you/news.mdb"

strDato = DateAdd("m", -1, Date)
strDato = Month(strDato) & "-" & Day(strDato) & "-" & Year(strDato)
SQLstmt = "SELECT * FROM news WHERE dato<#" & strDate & "# ORDER BY ID desc;"

Conn.Execute (SQLstmt)

Set rs = conn.Execute(SQLstmt)
%>
Avatar billede Tmpj Nybegynder
01. februar 2002 - 20:20 #5
Hey proaccess
Den virker ikke har prøvet
Avatar billede coltau Juniormester
01. februar 2002 - 23:05 #6
Sorry - jeg havde helt glemt det - men her er en der virker:

' Find dato for en måned siden
mm = Month(date) - 1
yy = Year(Date)
if mm = 0 then
  yy = yy - 1
  mm = 12
end if

' Ameriaknsk Format MM-DD-YYYY til Access-base
strDato = CStr(mm) & "-" & Day(Date) & "-" & CStr(yy)

SQLstmt = "SELECT * FROM tabelnavn Where dato>#" & strDato & "# ORDER BY ID desc"
Set RS = objConn.Execute(SQLstmt)