Avatar billede martinrud Nybegynder
25. januar 2002 - 15:55 Der er 5 kommentarer

Update i .mdb

Jeg har held med på min egen computer at update en database (.mdb). Jeg kører PWS.
Når jeg prøver dette på serberen hvor siden skal ligge (NT4), kommer fejlen:

"Operation must use an updateable query. "

Hvad er galt?
Avatar billede goose Nybegynder
25. januar 2002 - 15:58 #1
Du har ikke skriveadgang til mappen hvor databasen ligger.

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
25. januar 2002 - 15:59 #2
Afhængigt at hvem der hoster dit site, så har de sikkert nogle standartmapper hvor databaser skal ligge og hvor der er skriveadgang, se evt. på din udbyders hjemmeside.

/Goose
Avatar billede martinrud Nybegynder
25. januar 2002 - 16:05 #3
Tak for det. Jeg hører lige min hoster om det er det. Du får pointsene hvis det virker...! :-)
Avatar billede goose Nybegynder
25. januar 2002 - 16:13 #4
Det gør det :o)

/Goose
Avatar billede martinrud Nybegynder
28. januar 2002 - 11:28 #5
Jeg har kontaktet ham som står for serveren der hoster. Han siger at jeg har fuld kontrol over alle mapper, incl. skriveret. Hvad er det præcis for rettigheder/indstillinger han skal aktivere på en NT4-server?