Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2002 - 09:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

nyhedsbrev+html?

Hej!

Jeg vil gerne lave et nyhedsbrev, som skal tolkes med htmlkoder og ikke bare rå tekst.

Jeg benytter funktionen mail() i php og henter det htmldokument som skal sendes ud på email fra et blob-felt, men emailen som vedkommende modtager er i ren tekstformat, dvs at alle <tags> tolkes som rå tekst.

spgm: Hvordan får jeg mit nyhedsbrev ud, således det ser godt ud, ligesom edbpriser.dk's nyhedsbreve?
Avatar billede jamal_s Nybegynder
25. januar 2002 - 09:39 #1
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
25. januar 2002 - 10:03 #2
Jeg er ikke sikker på hvad du mener 100 %: Men hvis du vil bruge html koder i dit mail(); skal du tilføje:  Content-Type: text/html i slutningen af din mail();
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2002 - 10:09 #3
skolestofdk-> eehm...hvad mener du...det ser såen ud:

mail($email, trim($row->SUBJECT), $message,
      "From: me <me@me.dk>\nX-Sender: <me@me.dk>\nX-Mailer: PHP\nReturn-Path: <me@me.dk>\n");
  ibase_close($dbconnEmail);
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
25. januar 2002 - 10:13 #4
mail(); skal have den grundstruktur:

mail("$mail","overskrift","indhold","From: $mail2\nContent-Type: text/html");
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2002 - 10:14 #5
skolestofdk-> DET VIRKER SKU! :)

jeg kendte slet ikke den der fetter der. hvor kan man læse nærmere om de properties henne?
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
25. januar 2002 - 10:15 #6
Der er fej på eksperten: så den kom til at se forkert ud: \Der skal være en backslash \ eller hvad det nu hedder mellem $mail2 og bogstavet n..
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
25. januar 2002 - 10:17 #7
Det ved jeg ikke... Jeg havde samme problem som dig, så jeg lavede et ligende spg. her på eksperten.. :-]
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2002 - 10:22 #8
nogen der ved det? spytter gerne en fifty points til i bøtten :)
Avatar billede dmcn Praktikant
25. januar 2002 - 10:57 #9
Tjaeh... hvad med www.php.net/mail ? :D
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
25. januar 2002 - 12:14 #10
http://php.net/header
Den HELT rigtige Content-Type header, skal også indeholde en charset definition...
mail($to_mail,$subject,$text,"From: $from_mail\\nContent-Type: text/html; charset=ISO-8859-1");

Mht. backslashes, så kan de bare escapes... Med en backslash...