Avatar billede datajesper Nybegynder
25. januar 2002 - 00:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

FileSystemObject

Jeg bruger IIS på XP, og præver at få FileSystemObjct til at virke. Jeg har både prøvet at oprette nye Foldere og indlæse filer, men hvergang staller den bare... der er ingenting at se i log filen.

Her er lidt snippet

Dim strPath, strPhyPath
strPath = "images/get_pic_list.asp"
strPhyPath = Server.MapPath(strPath)
Dim objFSO, objFile, objFolder, objFolderContents
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
(i næste linje går det galt)
Set objFile = objFSO.GetFile(strPhyPath)

Jeg tror det har noget med sikkerhed og XP at gøre, men er ikke sikker.

Er der nogen derved om man skal konfigurere IIS ? eller om det måske er noget med NTFS ?

Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
25. januar 2002 - 00:19 #1
Det er måske fordi du skal ha en komponent installeret på din IIS server!
Avatar billede datajesper Nybegynder
25. januar 2002 - 00:20 #2
Det var godt nok ikke meget svar ......
Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
25. januar 2002 - 00:23 #3
IIS server skal bruge en Komponent somregel for at køre nogle ting ved ik 100% i dette tilfælde..!
Avatar billede cesil Nybegynder
25. januar 2002 - 09:02 #4
Prøv og udskifte 5 linie med denne:
Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Avatar billede datajesper Nybegynder
25. januar 2002 - 10:25 #5
Har prøvet det Cesil, men det er det samme.
Avatar billede sylvester1 Nybegynder
25. januar 2002 - 11:13 #6
Jeg sad lige og prøvede... Det her virker

on error resume next
Dim strPath, strPhyPath
strPath = "images/adam.gif"
strPhyPath = Server.MapPath(strPath)
Dim objFSO, objFile, objFolder, objFolderContents
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

objFSO.GetFile(strPhyPath)

if err.number>0 then
    Response.write(err.Description)
    err.Clear()
end if
Avatar billede sylvester1 Nybegynder
25. januar 2002 - 11:15 #7
Det eneste jeg gjorde var at fjerne "set objFile = " fra den sidste linie.. Og så satte jeg lige en error handler ind for at checke at det ikke gav fejl..
Avatar billede datajesper Nybegynder
25. januar 2002 - 11:45 #8
OK - det virker på Nettet hos min udbyder, men ikke lokalt. Det er nok fordi jeg stinker til at konfigure IIS, så i nu lukker jeg spg. og går i gang med at læse noget IIS dokumentation.
Avatar billede datajesper Nybegynder
25. januar 2002 - 11:46 #9
OK - det virker på Nettet hos min udbyder, men ikke lokalt. Det er nok fordi jeg stinker til at konfigure IIS, så i nu lukker jeg spg. og går i gang med at læse noget IIS dokumentation.
Avatar billede sylvester1 Nybegynder
25. januar 2002 - 11:52 #10
:)