Avatar billede beorn Nybegynder
24. januar 2002 - 23:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TDC ADSL via gateway med fast IP

Hejsa

okay jeg har sat et hjemmenetværk op herhjemme på følgende måde.

Internet forbindelse 256/128 med fast IP med siemens TDC ADSL modem forbundet til en WIN ME maskine med 2 netkort (ideen er at den skal hoste en hjemmeside snart derfor skal den helst blive stående der men selvfølgelige hvis nogen har en smart fidus)

det ene netkort er selvfølgelig forbundet med modemet og den anden med en 10/100 Mb switch

en maskine med win 98 forbundet til switchen

en maskine med W2K forbundet til switchen

begge maskiner har win ME maskinen som Gateway/DNS server og det kører fint opnår faktisk noget når maksimalt hastighed ved download konstant.

men hvis jeg vil spille over internettet såsom red faction medal of honor eller lign så har jeg et problem.. nemlig at jeg mister forbindelsen til serveren konstant... jeg får den igen hurtigt men forbindelsen skal hele tiden fornyes og dvs at min ping tider under spil ligger på omkring 1800-2000 og så er det meget svært at spille et spil.

nogen smarte måder at løse det her på??? måske sætte en linux gateway op?? ville dette hjælpe.

win me maskinens konfiguration er:

K6-2 450
128 mb ram
4 GB HD
AGP 4 MB ATI RAGE grafikkort
EDIMAX realtek 8139(1)
EDIMAX Mactronix(eller noget lign klon kort)

så tror jeg ikke jeg kan komme med mere begrundelse lige nu... men jeg håber da på et svar
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
24. januar 2002 - 23:50 #1
En ide kunne være at leje eller købe en switch!
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
24. januar 2002 - 23:53 #2
Har du prøvet at sette en Apache serve op i stedet for en normal Win maskine. På Apache har du muligheden for at ligge din HP op og du kan samtidig bruge den som sikkerhed mod hacker angreb. ?  Hvis du har en lilel maskine til overs.

Du skal bare have 486 og 32 mb ram samt cdrom drev og hardisk mere kræver den ikke

Du kan hende den her www.apache.org eller net det kan jeg ikke lige huske på stående fod.
Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
24. januar 2002 - 23:55 #3
hvad bruger du din DNS til i dit hjemmenet værK? køre du nogen form for DNS service?
Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
24. januar 2002 - 23:59 #4
Hvad gateway program bruger du til at dele denne forbindelse??
Avatar billede beorn Nybegynder
25. januar 2002 - 00:05 #5
Jeg ar en Switch som jeg bruger for at få forbindelse mellem

gatewayen (winME)
og de to andre  men mener ikke at Internetter vil virke hvis jeg bare sætter modemet i uplink porten da jeg kun har en IP.

har overvejet at sætte en Apache op... men det er linux ikke??? og har næsten ingen erfaring med linux men et eller andet sted skal man vel starte.

Jeg mener programmet jeg kører hedder Solid Share virker som DNS/Gateway/meget usikkert firewall samt logger alt aktivitet og alle brugte porte.
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
25. januar 2002 - 00:07 #6
DOH, det også mig der tåger! jeg mener selvfølgelig en router!
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
25. januar 2002 - 00:11 #7
ved ikke om det kunne hjælpe men prøv at ændre eller tilføj det følgende i registreringsdatabasen i Windows HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\MSTCP\MaxConnections hvis den eksistrere så prøv at sætte den til 1000 eller 1500 eller et eller andet højt!
Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
25. januar 2002 - 00:13 #8
Ok brug det der hedder WinRoute skal jeg lægge den ud på min FTP til dig?? Winroute er en Gateway via DHCP.. virker også som Packet Filter firewall. og DNS hvis man ønsker..! Apache fås også til Windows.. kontakt mig lige på icq 101924185 for mere..

WinRoute med Reg.
ftp://FiskerEn.dyndns.dk:22/Pub/WinRoute%20Pro%20v4.1.30.rar
Avatar billede beorn Nybegynder
31. juli 2002 - 11:29 #9
tja jeg ville bare lukke spg selvom jeg hellere ville give point til -fiskeren-