Avatar billede djcuper Nybegynder
24. januar 2002 - 23:21 Der er 26 kommentarer

Norton Antivirus vs. Win XP

Hej Eksperter
Jeg kan ikke bruge min Norton Antivirus mere. den fryser simpenhen fast. er der nogle der har en ide?
Og ja, det er på en XP maskine
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
24. januar 2002 - 23:24 #1
har du 2001?
2002 kan godt køre under xp!
Avatar billede grinderslev Praktikant
24. januar 2002 - 23:24 #2
Opgrader til NAV2002.
Avatar billede djcuper Nybegynder
24. januar 2002 - 23:25 #3
ups glemte lige at sige at det er Norton Antivirus 2002
Avatar billede boergepe Nybegynder
24. januar 2002 - 23:29 #4
tror at der noget skævt - har 2001 med udløb om 39 dage, men pludselig i dag nægter den at opdatere
Avatar billede djcuper Nybegynder
24. januar 2002 - 23:42 #5
Hmm. nu får jeg får følgende fejlmelding:
script-fejl i InternetExplorer, linie 873, tegn 5, udefineret fejl, kode 0,
URL res://c\progra~1\Norton~1\NAVUI.ddl/navstats.htm
nogle ider
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
24. januar 2002 - 23:44 #6
har du prøvet at geninstallere det?
Avatar billede djcuper Nybegynder
24. januar 2002 - 23:48 #7
Ja, det har jeg flere gange. Jeg har også været inde og se om der var nogle rester i bibloteket hvor den lå , men nej!!
Avatar billede krofar Nybegynder
25. januar 2002 - 01:35 #8
Har samme problem, lytter lige med.
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 09:30 #9
har du prøvet at slette den og geninstalerer den?
Avatar billede djcuper Nybegynder
25. januar 2002 - 11:02 #10
som sagt før, ja jeg har prøver at geninstaller !
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2002 - 12:48 #11
hAR DU PRØVET at opdatere via live update? Der er vist nok en patch
Avatar billede djcuper Nybegynder
25. januar 2002 - 13:31 #12
Ja, men den fryser! jeg overvejder at installer Panda Antivirus i stedet for, men er der nogle der kende til den? er den bedre eller ....
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2002 - 13:47 #13
hvis du vil have et antivirusprogram skal du bruge kaspersky: www.kaspersky.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2002 - 13:47 #14
et godt antivirusprogram skulle der stå :)
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
25. januar 2002 - 18:13 #15
Hmm! Har du også Windows 2000 eller Win Me installeret på din XP ? Altså på samme drev ? jeg fik nemlig ikke Norton til at virke optimalt på den måde!
Avatar billede djcuper Nybegynder
28. januar 2002 - 22:26 #16
JA, jeg har installeret XP oven på ME
Avatar billede bigbucks Nybegynder
28. januar 2002 - 22:59 #17
Du får da aldrig et godt resultat ved at installere XP på ME.
Men det var ikke det jeg ville sige - lad være med at vælge Panda. Jeg har prøvet det både på 2000 og XP og min browser crashede _hele_ tiden.
Forsøgte at slå "Internet-scan" fra, men den loader op igen hver gang man genstarter. Noget værre lort!
Avatar billede binderup Nybegynder
01. februar 2002 - 13:41 #18
jeg har også gevaldige problemer med Norton (2002) - jeg kan ved en geninstallation af programmet bruge det problemfrit i en uges tid, hvor efter jeg også oplever IE script fejlen i navstat.htm filen.

Symantec support er som at tale med frk. klokken (alle svar virker til at være auto svar der trigger på bestemte ord). For selv om jeg skriver at de løsningsforslag de har på deres supportsider om dette problem ikke virker, så modtager jeg svar hvori de opfordre mig til at prøve de selv samme løsningsforslag.

Så jeg er ved at opgive at bruge det, og går nok tilbage til Mcafee som jeg aldrig har oplevet problemer med.

Det der bekymre mig er at en del af Nortons funktionalitet tilsyneladende afhænger af Internet explorer. Det er efter min mening ikke særlig heldigt at et sikkerhedsprogram er afhængig af en browser.. Hvis man opdager en sikkerhedsfejl i IE så er fejlen også tilstede i Nav2002 - og da funktionaliteten er bundet til IE er det ikke lige til at lave et patch - da det jo er MS der skal lave et patch til IE...

Efter at have opdaget dette har jeg virkelig fortrudt at jeg har købt Norton...
Og jeg vil på det kraftigste fraråde andre i at købe det da jeg ser STORE sikkerhedsproblemer i det.
Avatar billede saxpeder Nybegynder
05. februar 2002 - 14:13 #19
Panda er bestemt ikke bedre!
Avatar billede krofar Nybegynder
19. februar 2002 - 01:22 #20
Jeg genindstallerede hele OS og nu virker det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. februar 2002 - 22:39 #21
krofar> det er da dejligt at høre - men mom djcuper fik løst problemet?
Avatar billede resten Nybegynder
19. februar 2002 - 23:20 #22
He He her skal vist en nræmer undersøgelse til da det ser ud til at djcuber og krofar er en og samme bruger.
Avatar billede krofar Nybegynder
20. februar 2002 - 00:58 #23
resten>>>Hvad snakker du om? Jeg lyttede bare med i spørgsmålet, fordi jeg også havde problemer med min NAV, og nævnte bare at det eneste der hjalp hos mig var at genindstallere mit OS!!!
Avatar billede djcuper Nybegynder
20. februar 2002 - 08:15 #24
Hej igen.
Nej jeg heder ikke Krofar! er er djcuper .........
jeg har endnu ikke fået løst mit problem. men en geninstallation vil jeg da prøve...
Avatar billede krofar Nybegynder
20. juni 2002 - 01:44 #25
Virker det så nu eller hvad?
Avatar billede grinderslev Praktikant
27. september 2003 - 12:41 #26
Skal du ikke snart have lukket spørgsmålet????