Avatar billede swot Nybegynder
24. januar 2002 - 19:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Luk vindue

Hej:-)
Hvordan laver jeg en funktion så når man klikker på et link som f.eks. hedder "Klik her for at lukke" lukker vinduet, som havde man brugt Alt+F4 eller klikket på krydset?
SWOT
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
24. januar 2002 - 19:45 #1
button
<input type="button" value="Luk Vindue" onClick="window.close();">

som tekstlink

<a href="#" onClick="window.close();">Luk</a>
Avatar billede nik_mayday Nybegynder
24. januar 2002 - 19:46 #2
<a href=java script:luk()>luk</a>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2">
function luk() {
window.close() ;
}
</script>
Avatar billede swot Nybegynder
24. januar 2002 - 20:13 #3
Af en eller anden grund virker de ikke.
Jeg har sat dem ind i en topframe som er delt i to, men når jeg uploader siden, og skal prøve den, sker der intet når jeg klikker på kommandoen.
Jeg er særdeles nybegynder på området, så I må gerne skære det ud i pap!
Avatar billede jacobve Nybegynder
24. januar 2002 - 20:46 #4
er linket placeret i vinduet der skal lukkes, eller er det i et andet vindue?
Avatar billede omen Nybegynder
24. januar 2002 - 20:52 #5
<a href="java script:window.close()">Luk</a>

Denne linie er såmænd alt hvad du behøver
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2002 - 21:27 #6
hvis <a href="java script:window.close()">luk</a> ikke virker prøv så
<a href="java script:window.top.close()">luk</a> !
Avatar billede helle_fred Nybegynder
24. januar 2002 - 22:59 #7
<INPUT TYPE="button" VALUE="luk" onClick="self.close()">
Avatar billede swot Nybegynder
11. februar 2002 - 11:44 #8
Det er muligt det er mig der laver ged i den, men vinduet vil ikke lukke! Linket er placeret i en topframe (skal også placeres i mainFrame på nogle sider) på den side der skal lukkes, og det skal være en tekstlink!
Avatar billede jacobve Nybegynder
13. februar 2002 - 07:31 #9
hvis brugeren selv har åbnet browservinduet (dvs. du ikke ved ngoet javascript har åbnet det som popup vindue), så kan du ikke lukke vinduet uden at den spørger først. Er det det der er problemet? (I IE)
Avatar billede swot Nybegynder
16. februar 2002 - 17:22 #10
>>jacobve: Nej det er ikke der problemet ligger. Vinduet bliver ikke åbnet som et popup. Jeg kan simpelthen ikke få vinduet til at lukke ned, ved tryk på en tekst-link (jeg er ligeglad om den så skal spørge først)!
Avatar billede swot Nybegynder
20. februar 2002 - 11:08 #11
Nu lukker jeg spørgsmålet, og så må jeg se om jeg ikke kan finde ud af det selv!