Avatar billede posch Nybegynder
24. januar 2002 - 16:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

afinstallering af ZoneAlarm

Det er åbenbart uhyre vanskeligt at afinstallere ZoneAlarm.
Når jeg vil afinstallere, kommer der en lille boks med teksten: "Hvis du vil afinstallere, vil True Vector også blive afinstalleret" - og da True Vector har noget at gøre med ændring af internetinstillinger, opgiver jeg (jeg har forsøgt, og internettet er ude af drift) - og var nødt til at installere igen. Jeg har indtrykket af, at Microsofts produkter ikke kan lide ZoneAlarm - derfor vil jeg have ZA slettet. Og iøvrigt KAN ZA have noget at gøre med svigtende nedlukning - om det er rigtigt, ved jeg ikke præcist. Jeg kører win98SE.
Venlig hilsen
Poul Schmidt
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. januar 2002 - 16:52 #1
true internet vektor er da noget med zone alarm!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. januar 2002 - 16:55 #2
fra zonealarms hjemmeside

1. What do I need to know before uninstalling or upgrading ZoneAlarm or ZoneAlarm Pro?
To upgrade ZoneAlarm or ZoneAlarm Pro, it is not necessary to uninstall your current version of ZoneAlarm or ZoneAlarm Pro.

- Step 1. The most important step in uninstalling or upgrading is to make sure that ZoneAlarm and its underlying TrueVector service are not running. If TrueVector is left running, certain files may not be removed or replaced. Note that shutting down ZoneAlarm from the system tray icon only shuts down the user interface.

To unload the TrueVector Service, go to the Configure panel and uncheck the box labeled: "Load ZoneAlarm at Windows startup" or "Load ZoneAlarm Pro at startup." If this box is grayed out, open the Internet Logs directory (in 95/98/ME this will be "c:\windows\internet logs", in NT and 2000 it will be c:\winnt\internet logs), where you will find a file called "iamdb.rdb" and a file named after your computer with the ".ldb" extension. Delete both of these files.

If you are unable to delete these files, you'll need to boot into Safe Mode in complete the task at hand.

If you are running Windows 95, 98, Me, or 2000, normally either pressing F8 at the beep, or holding the control key during bootup.

If you are running Windows NT and cannot delete these files, you may need to restart your machine from an NTFS boot disk. The following link explains how to create a bootable disk for an NTFS or FAT partition:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q119/4/67.asp?LN=EN-US&SD=g

If you use the Desk Band feature, this should be disabled before uninstalling or upgrading ZoneAlarm or ZoneAlarm Pro.

- Step 2. If you use the Desk Band feature, this should be disabled before uninstalling or upgrading ZoneAlarm or ZoneAlarm Pro.

To do this, right-click any unused portion of the taskbar at the bottom of the screen, select "Toolbars," and uncheck "ZoneAlarm Desk Band" (or "ZoneAlarm Pro Desk Band")."

- Step 3. REBOOT Windows (very important).
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. januar 2002 - 17:00 #3
Må man spørge hvorfor du vil afinstallere?
Avatar billede posch Nybegynder
24. januar 2002 - 18:23 #4
ZoneAlarm forstyrrer nedlukningsproceduren
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2002 - 20:20 #5
hjalp det at afinstallere?
Avatar billede posch Nybegynder
24. januar 2002 - 21:11 #6
Ja - absolut fortræffeligt.

Hjertelig TAK.

Posch