Avatar billede kloppie Nybegynder
24. januar 2002 - 13:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kommunikation med lokale programmer direkte fra browser

Hvordan kan jeg kommunikere direkte med et lokalt program fra browseren? Jeg tænker på noget ligesom MicroSoft's Messenger, som du kan kalde fra f.eks. hotmail. Er det muligt med JavaScript?
Avatar billede jumper Nybegynder
24. januar 2002 - 13:32 #1
Ja, det er muligt med f.eks. ActiveX.

Og hvad er dit spørgsmål så ? :)

/Thor
Avatar billede kloppie Nybegynder
24. januar 2002 - 13:34 #2
Ok, hvad med Java? Kan jeg bruge det? Og kan du henvise til nogle sites hvor jeg kan læse om det?
Avatar billede jumper Nybegynder
24. januar 2002 - 13:35 #3
Du kan godt bruge Java til det også, men det vil være en omvej da det blot i sidste ende bruger ActiveX.

Hvad er det du specifikt gerne vil ? :)

/Thor
Avatar billede kloppie Nybegynder
24. januar 2002 - 13:37 #4
Jeg skal sende en streng til en applikation skrevet i C++, som skal udføre nogle forespørgelser for mig og derefter returnere et resultat til browseren. Hvordan kan jeg gribe det an?
Avatar billede jumper Nybegynder
24. januar 2002 - 13:43 #5
Er applikationen installeret på brugerens maskine ? Hvilke interfaces har den ? Kan du selv tilføje et COM interface til den, eller skal der først laves en wrapper ?

/Thor
Avatar billede kloppie Nybegynder
24. januar 2002 - 14:05 #6
Den er ikke skrevet endnu, men den skal ligge på brugerens maskine. Ved ikke om det bliver COM, måske bare en dll...
Avatar billede jumper Nybegynder
24. januar 2002 - 14:09 #7
En DLL kan også være COM, og er faktisk hvad der oftest bliver brugt ;)

Hvis du giver din DLL et COM interface og en progid, f.eks. MitProgram.MinTingest, kan du kalde dens methods osv. med lidt simpel JScript:

var minTing = new ActiveXObject("MitProgram.MinTingest");
var noget = minTing.test("En method");

/Thor
Avatar billede kloppie Nybegynder
24. januar 2002 - 14:14 #8
Som du nok kan høre er jeg ikke helt inde i JavaScript og ActiveX, men det lyder da til at være rimelig let :) Kan du sende nogle links, hvor jeg kan finde noget godt info om emnet? Så får du points :)
Avatar billede kloppie Nybegynder
07. april 2004 - 23:11 #9
værsgo ;) bedre sent end aldrig
Avatar billede kloppie Nybegynder
07. april 2004 - 23:12 #10
værsgo ;) bedre sent end aldrig