Avatar billede avt Nybegynder
24. januar 2002 - 09:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Access/ Unspecified Error

Jeg får denne periodiske fejl - kommer kun engang imellem :

Provider error '80004005'

Unspecified error

/beta/default.asp, line 212

Koden er sjusket og rodet - det er nok grunden
er der en der kan hjælpe med at rette op på dette

% strKeyword = "" + RegNr + ""

    If Len(strKeyword) = 0 Then
        ' Hvis der ikke er skrevet i feltet
        Response.Clear
        Response.Redirect("default.asp?08129506432")
    Else
        ' Hvis der er skrevet i feltet
        strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")
End If

' Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT ID, Id, Regnr, PI, Info, Version, Note FROM pireg WHERE"
strSQL = strSQL & " (Id LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (Regnr LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (PI LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (Info LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (Version LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (Note LIKE '%" & strKeyword & "%')"

' Skaber DSNLess forbindelse til DBen
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("pi.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN

' Skaber et recordset udfra SQL strengen
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
    Do While Not rs.EOF

if isDate(HotlineSlutSvar) then
    If DateDiff("s", HotlineSlutSvar, Now) > 0 then
        strAktiv = "<b><font color=#FF0000>UDLØBET!!</font></b><br> <i>(" & rs("Info") & ")</i>"
    else
        strAktiv = "Aktiv"
    end if
else
    strAktiv = "Fejl i dato (muligvis ukendt bruger)"
end if

NavneLinie1 = Replace(NavneLinie1,"{","æ")
NavneLinie1 = Replace(NavneLinie1,"|","ø")
NavneLinie1 = Replace(NavneLinie1,"}","å")

NavneLinie2 = Replace(NavneLinie2,"{","æ")
NavneLinie2 = Replace(NavneLinie2,"|","ø")
NavneLinie2 = Replace(NavneLinie2,"}","å")

NavneLinie3 = Replace(NavneLinie3,"{","æ")
NavneLinie3 = Replace(NavneLinie3,"|","ø")
NavneLinie3 = Replace(NavneLinie3,"}","å")

NavneLinie4 = Replace(NavneLinie4,"{","æ")
NavneLinie4 = Replace(NavneLinie4,"|","ø")
NavneLinie4 = Replace(NavneLinie4,"}","å")

response.write "<table border=2>"
response.write "<tr><td>"
response.write "<b>PI: </b><td>" & rs("PI") & " <font size=1><a href=http://its_sna/search/ target=_blank>(PI-Opslag)</a></font>"
response.write "</td></tr><tr><td>"
response.write "<b>Opslagsstatus:</b> <td><b>" + ReturKodeSvar + "</b><i> (" + SQLCICSKodeSvar + ")</i>"
response.write "</td></tr><tr><td>"
response.write "<b>Tryk&Lyt Status: </b><td>" + AftaleStatus1KodeSvar + ""
response.write "</td></tr><tr><td>"
response.write "<b>Kundeoplysninger: </b><td><b>" + NavneLinie1 + "</b>(" + RegNr + " " + KortNr + ")<br>" + NavneLinie2 + "<br>" + NavneLinie3 + "<br>" + NavneLinie4 + "" + Email + ""
response.write "</td></tr><tr><td>"
Response.Write "<b>Dato: </b><td>" & HotlineSlutSvar & " " & strAktiv & ""
response.write "</td></tr><tr><td>"
response.write "<b>Antal fejlindtastninger: </b><td><b>" + AntalFejlindtastninger + "</b>"
response.write "</td></tr><tr><td>"
response.write "<b>AftaleStatus: </b><td><b>" + AftaleStatus2KodeSvar + "</b>"
response.write "</td></tr><tr><td>"
response.write "<b>Browser aftale statuskode: </b><td>" + BrowserAftaleStatusSvar + ""
response.write "</td></tr><tr><td>"
response.write "<b>Browser type: </b><td>" + BrowserTypeSvar + " (" & rs("Version") & ")"
response.write "</td></tr><tr><td>"
response.write "<b>Særlig note: </b><td>" & rs("Note") & " <i>(" & rs("Info") & ")</i>"
response.write "</td></tr></table>"

rs.MoveNext
    Loop

' Rydder op efter os
myConn.Close
Set myConn = Nothing

i = InStr(Request.ServerVariables("LOGON_USER"),"\") + 1
USERNAME = UCase(mid(CStr(Request.ServerVariables("LOGON_USER")),i))
%>
Opslag foretaget <%= now%> af <% Response.Write ("" + USERNAME + "") %>

</BODY>
</HTML>

linie 212 = myConn.Open strDSN
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
24. januar 2002 - 10:40 #1
Jeg kan se at du bruger note som variabel navn, det også en datatype i access. Det kan være hensigtsmæssigt at udskifte det med et andet navn
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
24. januar 2002 - 10:43 #2
If the database path on both machines is not exactly the same, then we will get errors like the example below saying that the database cannot be found:
Microsoft skriver:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] '(unknown)' is not a valid path. Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnvid/html/vi_acc.asp
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
24. januar 2002 - 10:45 #3
du skriver at databasen er i roden af dit sit. der kan driveren ikke finde databasen
Avatar billede avt Nybegynder
24. januar 2002 - 10:48 #4
den kan da sagtens finde databasen - opslaget virker for meste - denne fejl kan opstå i løbet af dagen og selv forsvinde igen - det lyder som om jeg ikke får lukket hvert opslag ordentlig og databasen bliver overbelastet men jeg syntes da at jeg får lukket basen efter brug
Avatar billede avt Nybegynder
24. januar 2002 - 10:50 #5
fejlen er jo "Unspecified error" og ikke "[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] '(unknown)' is not a valid path"

*G* har osse selv tjekket microsoft´s kb
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
24. januar 2002 - 11:09 #6
OK, prøv at sætte siden op at skrive/sende SQLstringen når den fejer i linie 212, det er jo driveren der enten ikke forstår kommandoen eller går ned pga manglende resourcer
Avatar billede avt Nybegynder
24. januar 2002 - 11:18 #7
hvordan gør jeg det ? *G*
det er ikke den store haj du snakker med
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
24. januar 2002 - 12:21 #8
I det næste spm du har oprettet http://exp.dk/spm/162983, kan man ikke se at det ikke virker en gang imellem.

hvis du skifter alle dine % ud med * da det er access så virker det sandsynligvis bedre
I Access er det Like "*DET DU SØGER*"

mvh

Lars
Avatar billede avt Nybegynder
24. januar 2002 - 12:28 #9
det passer ikke helt - jeg har oprettet det andet spørgsmål fordi min access fil er 3mb stor og mega langsom fordi jeg har lagt alle mulighederne ind (10000 entries) så det andet spørgsmål er en "anden" kode
hvor access filen kun er 309kb stor - fjernede alle de poster som hed ukendt
Avatar billede avt Nybegynder
24. januar 2002 - 12:29 #10
det er et forsøg på at finde en anden løsning - da jeg er sikker på at problemet først opstod da databasen blev så stor
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
24. januar 2002 - 12:29 #11
OK jeg kunne bare ikke umiddelbart se forskellen , sorry

har du prøvet at skifte % - SQL  til * - access ?
Avatar billede avt Nybegynder
24. januar 2002 - 12:34 #12
det kunne den ikke lide - så blanker den siden igen
Avatar billede avt Nybegynder
24. januar 2002 - 12:35 #13
hov det var ikke meningen - den nye version af eksperten er ikke helt optimal
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
24. januar 2002 - 13:17 #14
VB script har et fejl object du kan anvende til at "lukke" fejlen
On Error Resume Next
Err.Raise 6  'Raise an overflow error.
MsgBox ("Error # " & CStr(Err.Number) & " " & Err.Description)
Err.Clear    ' Clear the error.

det kræver dog at du fejl sikre resten af din tekst.
eksempelvis ved at lave et fejlflag som du undersøger for
Var_fejl=0
i fejlrutinen var_fejl =1
resten af siden pakkes ind i IF var_fejl=1 THEN RESTEN AF SIDEN END IF