Avatar billede himmelhunden Nybegynder
03. maj 2000 - 21:42 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Fastlåse en tabel!

Hej Alle sammen..

Jeg har lavet en tabel med nogle rækker og kolonner, når så jeg smider noget tekst ind i den, rykker den så den enten bliver bredere eller længere!!!

Spørgsmåler er :

Kan man fastlåse tabellens størrelse ???

Haster lidt!
Avatar billede doeleman Nybegynder
03. maj 2000 - 22:13 #1
Til dels.

Du kan f.eks. sætte width="100" i din tabelceller. Dette bliver dog kun opfyldt, hvis browseren har mulighed for at bryde cellerne.

Eksempel:
<table border="0" width="500">
<tr>
  <td width="100">Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst</td>
  <td width="400">Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst</td>
</tr>
</table>

Her vil browseren tilstræbe at lade første søjle være 100px bred, ved at bryde linien i første søjle.

Håber du kan bruge det. Giv ellers et eksempel fra din egen HTML-kode.

God fornøjelse.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2000 - 23:29 #2
Er det Frontpage 2000 kan du låse bredten af helle tabellen. Angiv bredden  i pixel i stedet for %.
Avatar billede doeleman Nybegynder
04. maj 2000 - 10:24 #3
Ovenstående har vel ikke noget at gøre med Frontpage. Det kan du gøre, selv om du skriver din html i hånden.

Kig på mit eksempel, hvor tabellen er sat til 500 px bredde: <table WIDTH="500">
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2000 - 10:42 #4
Jeg gik ud fra at spørgsmålet havde noget med FrontPage at gøre, da det er stillet i denne katagori, men doeleman's metode må vel også kunne anvende hvis man koder under html i FrontPage.
Avatar billede rlj Nybegynder
04. maj 2000 - 12:54 #5
Hvis du bruger Frontpage (det må man jo gå ud fra du gør, når du bruger denne kategori), så er det nemmeste at højreklikke musen over tabeller og bruge funktionen tabelproporties, her kan du sætte både en fast brede og en fast højde!
Avatar billede frederik_01 Nybegynder
10. juni 2000 - 21:51 #6
Højreklik på Tabellen Vælg Enenskaber for tabel.Tryk på Procent oppe ved "angiv brede" stil den til hvor meget af skærmstørelsen den skal fylde ud. Jeg tror nok at det er sådan at man gør...

- Frederik_01
Avatar billede himmelhunden Nybegynder
16. juni 2000 - 00:38 #7
Beklager men jeg fandt altså svaret med hjælp fra en anden her på eksperten!
Avatar billede webroy Nybegynder
04. juli 2006 - 17:07 #8
Oooooogggggg svaret var ?