Avatar billede henrikudsen Nybegynder
03. maj 2000 - 13:28 Der er 5 kommentarer

Zoom Funktion

Hejsa,

Jeg ville høre om der er nogen af jer der ved hvordan man laver en VB-AddIn så man kan zoome ind og ud i sit kode vindue (sammme funktionalitiet som i f.eks. Word), jeg er godt klar over det er en lidt langhåret opgave ... men det må kunne lade sig gøre, ikk'!?!? :D - jeg ville blive MEGET glad for et link der peger over på en side med noget eksempelkode på ovenstående problemstilling.

PS: Cursoren skal naturligvis følge med kodevinduet når du Zoomer, således at den ikke forsvinder ud af billedet hvis man f.eks. zommer kdoevinduet til 200%
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
03. maj 2000 - 18:25 #1
Hvorfor ændrer du ikke bare fontstørrelsen?
Avatar billede henrikudsen Nybegynder
03. maj 2000 - 23:52 #2
Fordi det er ikke det jeg ønsker! Jeg ønsker mig en lille fin Combo-box der er integreret på min toolbar som jeg kan vælge de forskellige zoomfaktorer i. Således at når jeg zommer ind/ud, så ændre Visual Basic IDE'en sig pr. automatik (skalere hele kodevinduet så den matcher den valgte zoomfaktor)
Avatar billede nolle_k Nybegynder
04. maj 2000 - 08:27 #3
Det skulle ikke undre mig at du er nødt til at lave en container i C++ der kan finde ud af at håndtere din Zoom Funktion!!

Jeg er ikke helt klar over hvordan man laver en VB-AddIn.

Hvis du vælger at lave en Container i C++ kan dette gøres ved hjælp af
pDC->SetWindowExt(..);
pDC->SetViewportExt(...);

Avatar billede henrikudsen Nybegynder
04. maj 2000 - 23:17 #4
C'Følig kan man lave det i VB - når du vælger et projekt af typen Addin får du hele VBIDE interfacet stillet til rådighed, se selv alle dens muligheder ved hjælp af objekt browseren (F2)
Avatar billede qualjyn Nybegynder
01. maj 2002 - 09:47 #5
det er ikke en selvfølge at man kan lave alt i VB... Med mindre der da nu er fuld understøttelse af win32 api'en...