Avatar billede bigtroubledk Nybegynder
23. januar 2002 - 14:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tæl linier i en fil

Jeg har en fil "medlemmer", hvordan tæller jeg hvor mange medlemmer der er i filen?

#!/usr/bin/perl
print "Content-type: text/html\n\n";

open IND, "/usr/local/psa/home/vhosts/cool/cgi-bin/brugere/list.txt");
@indhold = <IND>;
close(IND);
foreach $linje (@indhold) {
  print $linje;
}

NB: dette script vil kun udskrive filen, jeg er interesseret i at tælle indholdet og udskrive antal?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. januar 2002 - 14:33 #1
Du skal vist bare

  open IND, "/usr/local/psa/home/vhosts/cool/cgi-bin/brugere/list.txt");
  @indhold = <IND>;
  print $#indhold;

og så tæller den vist én forkert, så du skal lægge en til-
Avatar billede bigtroubledk Nybegynder
23. januar 2002 - 14:48 #2
Yes, det virker :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. januar 2002 - 15:04 #3
OK - strengt taget tæller den ikke én forkert :)

I et array, der jo start i 0, med 10 elementer, er de nummeret
fra 0 til 9. Og $#indhold giver nummeret på den sidste, dvs. 9.
Skal man så have antallet må man lægge én til.
Avatar billede thebeginner Nybegynder
19. august 2002 - 15:18 #4
Hej med jer...

Jeg har kigget lidt på dette script.. det er faktisk okay...

Der skulle lige rettes lidt i det, den parameter ")" i linien open IND ... skulle væk...

Men mit spørgsmål er nu.. hvordan får man så en HTML side kan aflæse oplysningen ?

Altså således at den Print $#indhold; bliver sendt til en html side..

Nogen der kan følge mig ?

TheBeginner