Avatar billede avminarm Juniormester
23. januar 2002 - 13:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Bøger

Hej

1) Jeg overvejer at investere i en bog eller to om PHP+MySql.

Jeg er lidt begynder - men kan alligevel lidt (Jeg er lige begyndt at rode med MySql).

Nogen forslag ??

2) Jeg gad godt at jeg kunne lidt mere grundliggende programering, f.eks hvad er en variabel (det ved jeg godt nu) hvad er et array - god programeringsskik osv.

Kender nogen nogen bøger eller lettilgængelige websteder ?.

Jeg gad virkelig godt få skåret nogen ting ud i pap !
Avatar billede otis Nybegynder
23. januar 2002 - 13:19 #1
www.php.net/manual der står alt, men ellers er der "beginning php4" fra wrox
Avatar billede mzg Nybegynder
23. januar 2002 - 13:25 #2
web steder.

Http://www.webcafe.dk Gode grundæggene atikler om PHP Sroget
Http://www.udvikleren.dk nogle gode mysql atikler.
http://www.phpbuilder.com/ websted på eng om php
Avatar billede professoren Nybegynder
23. januar 2002 - 13:26 #3
Her er noget på dansk:

Start på PHP
Thomas G. Kristensen
• Lær at forstå og anvende PHP
• Lav dynamiske websider
• Opret dine egne scripts
• Sprogets opbygning og syntaks
• Mange eksempler og øvelser

ISBN: 87-7843-408-4
Januar  2001
72 sider
Kr. 69,00
Dette hæfte lærer dig at lave spændende og dynamiske websider med PHP, der er et programmeringssprog til webservere. Gennem de mange øvelser og eksempler lærer du at lave dine egne PHP-scripts. Hæftet starter med nogle grundlæggende scripts og går hurtigt videre til de mere avancerede og udfordrende scripts. Du lærer bl.a. at indsætte PHP-scripts i HTML-kode, arbejde med løkker og betingelser, oprette funktioner og bearbejde brugerinput. Hæftet henvender sig til læsere, der ønsker en hurtig og letforståelig introduktion til PHP.

Indledning • Installation af PHP-server • Sprogets opbygning • Variabler • Betingelser • Funktioner • Matematiske funktioner • Funktioner til strenge • Datohåndtering • Blandede funktioner • Brugerdata • Kryptering • ASCII-filer • Databaser • Nyhedsscript • Søjleafstemning • Nyttige links • Stikordsregister

Start på SQL
F.D.Rolland
• Simple forespørgsler
• Forespørgsler med kriterier
• Kombinér tabeller
• Sortering og visning
• Opret tabeller og felter

ISBN: 87-7843-169-7
September  1998
80 sider
Kr. 69,00
SQL er det fælles sprog bag mange moderne databaser. Dette hæfte giver dig en letforståelig introduktion til standard SQL. Du lærer at hente oplysninger med forespørgsler, fastsætte kriterier for forespørgsler, oprette tabeller, definere udskrifter og opdatere databaser med nye værdier. Eksemplerne i hæftet stiger i sværhedsgrad. Den første del indeholder simple og letforståelige forespørgsler, der giver dig en god start på SQL. I slutningen af hæftet finder du en gennnemgang af de mere avancerede dele af SQL.
Indledning
• SQL og relationsdatabaser
• Databasetabeller
• Historisk overblik
• Opbygning af databaser
• Definition af tabeller
• Opfyldning af databaser
• Simple forespørgsler
• Udtræk af data fra en tabel
• Krydsreference af data
• Ændring af data i tabeller
• Views
• Hvad er et view
• Opbygning af views
• Manipulation af views
• Behandling af data
• SQL-udtryk
• SQL-funktioner
• Sortering af data
• Kombinerede forespørgsler
• Mængde-operatorer
• Andre typer forespørgsler
• Operatorerne ALL og ANY
• NULL-værdier
• Operatorerne BETWEEN, LIKE og EXISTS
• Sikkerhed og integritet
• Beskyt tabeller mod andre og dig selv
• Avanceret SQL
• Brugerdefinerede domæner
• Integritet via assertioner
• Join-udtrykket
• Case-udtrykket
• Fremtidig SQL
• SQL/3-forslag
• Ikke-relationelle anvendelser
• Stikord

Core MySQL
    Forfatter  Atkinson, Leon
ISBN  0130661902
Pris  619,00
Forlag  PRENTICE-HALL
Antal sider  752
Kategori  Databases
Udgivelsesdato  01-12-2001
Niveau  Programmer - Int/Adv

The comprehensive, code-rich MySQL guide for expert developers.
Contains in-depth explanations and example code for designing and building enterprise-level systems

Includes advanced coverage of security, data storage, optimization, distributed databases, and other complex topics

Presented by leading open-source expert Leon Atkinson—author of the best-selling Core PHP Programming
Experienced developers worldwide are choosing MySQL as a low-cost, open-source foundation for their key Web applications. Now, here's a book that gives them all the code and insight they need to build enterprise-class MySQL applications—fast.
MySQL & Perl for the Web
    Forfatter  DuBois, Paul
ISBN  0735710546
Pris  599,00
Forlag  NEW RIDERS PUBLISHING
Antal sider  552
Kategori  Databases
Udgivelsesdato  01-09-2001
Niveau  Programmer - Int/Adv
"MySQL and Perl for the Web" provides a much-needed handbook for database and Web developers seeking an extensive and detailed guide for using the combination of MySQL and Perl to build dynamic and interactive database-backed Web sites. It shows how to use Perl's DBI database access module, pairing it with with the CGI.pm module that allows Web pages and forms to be generated and processed easily. These tools provide developers with a solid foundation for creating applications that incorporate database content to create dynamic, up-to-date Web sites.

The book employs a practical learn-by-doing approach that demonstrates development techniques by building complete applications, not just fragmentary pieces. It shows what to do at each step of the way during the process of building live, working examples. Applications are fully explained so you can understand how they work and apply the techniques they illustrate to your own projects.
Core MySQL starts by introducing the fundamentals of MySQL: SQL queries, database design, normalization, transactions, and concurrency. It then systematically reviews each of MySQL's most important features, and presents efficient techniques for interacting with MySQL databases directly from C, Java, PHP, Perl, Python, and other programming environments.
Avatar billede avminarm Juniormester
23. januar 2002 - 13:46 #4
vedr. PHP+MySql = Det SKAL være bøger !

Ikke hæfter eller websteder !

Otis>> jeg kender godt manualen  - jeg er bare ikke online hele tiden ! Kan man egentlig printe den incl kommentarer ?

Professoren>> lidt mindre tekst kunne godt have gjort det ;o)
Jeg har hæfterne start på php og start på mysql - de er da ok, men der er for lidt eksempler hvor begge dele indgår (I start på mysql er der ingen). Den sidate bog? - er vist kun om MySql
Avatar billede mzg Nybegynder
23. januar 2002 - 14:37 #5
så kan jeg Varm anbefale "Begining PHP" Fra forlaget worx
den koster ca 400kr
ISBN    1861003730

den har det grundlæggede PHP Udpenslet også er der også noget Mysql.
med masser af eks. case Studies

EVT se:http://wrox.com/Books/Book_Details.asp?ISBN=1861003730
Avatar billede professoren Nybegynder
24. januar 2002 - 14:33 #6
Det ER bøger! (kun 1 var en hæfte)

Og huske, hvis du køber engelske bøger i udlandet sparer du ca 50%...
Avatar billede avminarm Juniormester
25. januar 2002 - 08:31 #7
Professor>> Start på PHP = Hæfte; Start på SQL = Hæfte

Du må dele med Mzg !

Jag ville dog have ønsket flere "boganmeldelser"
Avatar billede mzg Nybegynder
25. januar 2002 - 11:52 #8
Beginning PHP se:http://wrox.com/Books/Book_Details.asp?ISBN=1861003730

Boganmeledelse:

er udtrolig god for nybegynder og den lidt øvet med masser af eksembler og Case studis over div funktioner.

bogen starter stille og rolig ud med grund læggende php for der efter at brede sig vider ud over de div funktioner til session,mysql,filsystem,grafik osv.. også skrevet på sådanne en måde at alle kan følge med.

Rigtig gode kaptiler er. filsystem,client/server,grafiksystem.

alt i alt en rigtig god bog at invister i hvis man vil lære php.

kan købes her:

http://www.ibooks.dk/default.asp?mode=show_item&vare_id=93319
Avatar billede professoren Nybegynder
01. februar 2002 - 12:49 #9
Jeg har set bøger på 80 sider og hæfter op til 70 sider. Hvad er forskellen??

Det bliver svært at finde 1 bog der dækker SQL og PHP samtidig. Derfor skal du nok investere i 2 bøger--og glem de danske!!