Avatar billede edb-freak Nybegynder
23. januar 2002 - 05:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning

Kan du beskrive hvor meget strømforsyningen larmer i dette Chieftec Kabinet??? Altså hvis du skulle sammenligne med noget andet!!!
" http://www.studiedata.dk/product.asp?product=274&page=1 "

Hilsen Robert
PS. Beskriv så meget så muligt om strømforsyningen! "TAK"
Avatar billede oniel Nybegynder
23. januar 2002 - 05:38 #1
Hmm - det er et ret umuligt spørgsmål du her stiller!

Jeg prøver alligevel.

Støjen fra computeren er sammensat af mange ting - ikke mindst strømforsyningens blæser.
Alligevel kan støjen opleves forskelligt for to ens kabinetter med samme strømforsyning! En af forklaringerne er at jo tungere pc'en bliver, jo mindre resonans vil der også blive.

Hvis du tillige har mange enheder i kan det også hjælpe - kabinettet bliver mere stabilt jo flere steder "det er skruet sammen".

Endelig kan et lille trick hjælpe på støjen fra strømforsyningen - Skru strømforsyningen fri fra kabinettet og sæt små gummi- eller filt-skiver mellem kabinet og strømforsyning.

Endelig kan luftstrømmen i kabinettet også opleves som støj! Specielt kan de brede kabler til enhederne være med til at give en uheldig luftgennemstrømning.

Til slut skal man huske at bruge de små clips der følger med et kabinet og som sættes mellem de løse sider og kabinettets ramme. Det er vigtigt for at undgå resonans p.g.a. løse sider - og accepter så at siderne kan være lidt drilske at få på plads!

Det var ikke meget om strømforsyningen men en del om støj. ;)
Håber du alligevel kan bruge mit svar!
Avatar billede edb-freak Nybegynder
23. januar 2002 - 05:47 #2
Jeg mener er der nogle som har et Chieftec Kabinet? Som kan beskrive meget meget strømforsyningen larmer??? Bare sådan høj/mellem/lav sammenlign med noget andet!
Det er det eneste jeg vil vide!!!
Avatar billede francke Nybegynder
23. januar 2002 - 07:05 #3
Mange gange kan det være lige meget hvilket kabinet man vælger! Skifter man strømforsyningen ud med en low noise hører man ikke så meget hvis man har et "kabinet" som mit! Klik på "lidt computer" :=) http://www.per-f-hansen.dk/
Avatar billede milo Nybegynder
23. januar 2002 - 07:58 #4
francke gab din side er så langsom at navigere rundt på, pga. alverdens fade etc...havde jeg ik tålmodighed til, lukkede igen...hehe
Avatar billede francke Nybegynder
23. januar 2002 - 08:21 #5
milo> Du er ikke den første der siger det, så jeg må hellere lave det om!!  :=)
Avatar billede francke Nybegynder
23. januar 2002 - 09:10 #6
Håber at det går lidt hurtigere nu :=) http://www.per-f-hansen.dk//tag_lige_et_kig_på_min_computer.htm
Avatar billede miljoeken Nybegynder
23. januar 2002 - 17:22 #7
lol - hvorfor har du lavet den i træ?