Avatar billede crusader Nybegynder
22. januar 2002 - 23:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Funktioner

Hey der... :)

Er lige begyndt at lege lidt med dissen her funktioner. :)Men er ikke helt klar over om det dur, har stykket noget sammen som ikke rigtig funker :)

<html>

<?
function input_db( $type, $name, $size, $style, $value )
{
if ($style = "bg_color")
    {
    print "<input type=\"$type\" name=\"$name\" size=\"$size\" style=\"background-color: rgb(0,128,0); color: rgb(255,255,255)\" value=\"pg_Result(\"$result\", \"$i\", \"$value\")\"";
    }

  if (!isset ($size))
    {
    echo "<input type=\"$type\" name=\"$name\" style=\"font-family: Verdana; font-size: 8pt\" value=\"pg_Result($result, $i, \"$value\")\"";
    }

  if (!isset ($style))
    {
    echo "<input type=\"$type\" name=\"$name\" value=\"pg_Result(\"$result\", \"$i\", \"$value\")\"";
    }

  if (!isset ($value))
    {
    echo "<input type=\"$type\" name=\"$name\" size=\"$size\" style=\"font-family: Verdana; font-size: 8pt\"\"";
    }

  if ($style = "Verdana")
    {
    print  "<input type=\"$type\" name=\"$name\" size=\"$size\" style=\"font-family: Verdana; font-size: 8pt\" value=\"pg_Result($result, $i, \"$value\")\"";
    }
  else
    {
    print "<input type=\"$type\" name=\"$name\" size=\"$size\"  value=\"pg_Result('', '', \"$value\")\"";
    }

?>

<!--
-->

</html>

Det skal være en include fil, hvor man så skal kunne kalde functionen - den skal kunne skrive <INPUT> Boxer, og så alt efter argumenterne skal den så tilføje size - front - og den skal også kunne ente en value ud fra en database..
Avatar billede thabunny Nybegynder
22. januar 2002 - 23:03 #1
hmmm lav den som en class :)
gør alt det der nemmere...
-lang tid siden jeg har brugt php men, i print skal funktioner adskilles sådan her:
print "tekst $variabel".$variabel.function();
Avatar billede crusader Nybegynder
22. januar 2002 - 23:12 #2
hmmm - er du hård til class?? det er noget med new class() right?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
22. januar 2002 - 23:30 #3
Hvad er det helt præcis der ikke virker?
Avatar billede crusader Nybegynder
22. januar 2002 - 23:46 #4
Det med alle de If sætninger - det skal jo være sådan at hvis man gerne vil ha size og front så skal man jo bare kunne skrive det når man kalder funktionen... ikke kun sådan at den skriver den sætning ud der er IF ved og så forsætter og måske skriver den 1 gang til...

Hvis jeg skulle kalde den burde jeg vel bare skrive

input_db(($type)hidden, (name)test , ($size)8, ($style)verdana, ($value)test)
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
22. januar 2002 - 23:52 #5
tror jeg ville bruge variabler til det, så hvis name var sat, ville jeg $param[] = 'name="'.$name.'"'; :)

og det samme med andre andre attributter

Tilsidst ville jeg lave:

return '<input '.implode(' ', $param).'>';
Avatar billede crusader Nybegynder
23. januar 2002 - 08:50 #6
er ikke helt med på hvad du mener, kan du ikke lave et exempel.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
23. januar 2002 - 09:37 #7
joda :-))

http://wizprod.dk/?side=php, nederste funktion :-)
Avatar billede crusader Nybegynder
23. januar 2002 - 11:22 #8
Hmmm vi fik lige pludselig travlt, får nok først checket det når jeg kommer hjem - hvis du har icq kan du så ikke lige smide den til mig :)
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
23. januar 2002 - 12:13 #9
Du kan da bare kigge her igen :-) Så svært r det da heller ikke
Avatar billede crusader Nybegynder
23. januar 2002 - 13:24 #10
Det ser sådan ok ud - skal bare lige ha prøvet det af...  men hvad mener du med det NULL halløj?? - hvornår skal jeg udfylde det og hvornår ikke?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
23. januar 2002 - 15:59 #11
f.eks. Sådan her

function($name, $type, NULL, $style);

Men hvis kun du behøver $name og $type, så kan du bare skrive function($name, $type)
Avatar billede crusader Nybegynder
29. januar 2002 - 10:29 #12
sorry for så sent svar... har sq haft lidt travlt :)