Avatar billede onkel_satan Nybegynder
22. januar 2002 - 21:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Variabler ???

Først vil jeg lige smide min kode:
if (!isset($sendt)) $sendt = 0;
if ($sendt = 1){
    $opret_db = "create database james;";
    $opret_dvd = "create table dvd(navn varchar(30), titel varchar(30), status varchar(30));";
    $opret_vcd = "create table vcd(navn varchar(30), titel varchar(30), format varchar(30));";
    $opret_arb = "create table arb(navn varchar(30), tidstart datetime, tidslut datetime);";
    $opret_user = "create table bruger(navn varchar(30), pass varchar(30));";

    $indsaet_første = "insert into bruger set navn='admin', pass='$kode'";
    $conn = mysql_connect("localhost", "root", "james");
    mysql_query($opret_db);
    mysql_select_db("james");
    mysql_query($opret_user);
    mysql_query($opret_dvd);
    mysql_query($opret_vcd);
    mysql_query($opret_arb);
    mysql_query($indsaet_første);
    mysql_close($conn);
    echo "<center><h2>Tabeller oprette.</h2></center>";
    }
?>

<CENTER>
<B>Opret dvd, vcd & arbejdstabel</B>
<FORM METHOD=POST ACTION="admin.php">
Indtast kodeord for admin<INPUT TYPE="text" NAME="kode">
<INPUT TYPE="hidden" name="sendt" value="1">
<INPUT TYPE="submit" value="Opret Tabeller">
</FORM>
</CENTER>

første gang jeg loader siden får jeg denne fejlmeddelse:
Warning: Undefined variable: kode in c:\apache\htdocs/admin.php on line 10
Linie 10 er denne her :$indsaet_første = "inse
Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor og hvorfor lige den variable ??? hvorfor melder den ikke fejl ved en af de andre variabler ????
Det er ikke første gang jeg ser dette problem, det er optået på mange andre sider....
Hvorfor ????
Avatar billede frederikw Nybegynder
22. januar 2002 - 21:55 #1
det er pga "ø" i variabel navn- skriv "o" eller whatever i stedet.
Avatar billede htx98i17 Professor
22. januar 2002 - 21:56 #2
du må ik have æ,ø og å i et variabelnavn
samt mellemrum og minustegn
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2002 - 21:57 #3
ae, oe, aa
Avatar billede htx98i17 Professor
22. januar 2002 - 21:58 #4
hehe sjovt nok har han brugt ae som æ , men ikke oe som ø hehe $indsaet_første
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2002 - 21:59 #5
typisk "klokken er mange og jeg skal tidligt op i morgen" fejl :)
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
22. januar 2002 - 22:44 #6
el_barto -> Ja det sku ikke engang loegn, nogle gang kan man lave de mest utrolige fejl.

Men ud over det saa har jeg rette ø til oe, men den kommer stadig med samme fejl.

En ting der er underligt er at første gang jeg installerede php, mysql osv. lavede jeg en side, som virkede fint. En dag skulle jeg formatere mit system drev. Efter at have indstalleret det hele igen ville jeg prøve at køre min php side og vupsi saa var der Undefined variable fejl "over det hele" :( Jeg løste det med at saette @ foran, men det er jo en fusket løsning og vil ikke bruge den mere da jeg heller vil vide hvad der er galt.
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
22. januar 2002 - 23:01 #7
Tror i det kan have noget at gøre med variablen "$kode" ikke er sat endnu da den først får sin vardi når der FORMEN sendes ??

$indsaet_første = "insert into bruger set navn='admin', pass='$kode'";
Avatar billede htx98i17 Professor
23. januar 2002 - 08:35 #8
har du rettet alle ø'er til oe på den scriptside...
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
23. januar 2002 - 09:34 #9
yep ingen æ, ø, å
Avatar billede jamal_s Nybegynder
23. januar 2002 - 11:18 #10
så afslut spm ! :)
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
15. august 2004 - 16:14 #11
lukker