Avatar billede devpac Nybegynder
22. januar 2002 - 13:57 Der er 8 kommentarer

test om frame er loaded færdigt

Hej

Jeg har behov for at teste om en frame er loaded færdig fra en anden frame, før anden frame kalder en funktion på første frame.

Da de to frames loader uafhængigt af hinanden løbende, er det ikke nok altid at loaded frame 1, når frame 2 er færdig. - Yderligere har jeg prøvet at sætte variabler nå siderne er færdige, men da de loader uafhæningt bliver det noget rod

HELP !!!!
Avatar billede 3case Nybegynder
22. januar 2002 - 14:06 #1
er det ikke noget i retningen af at teste med en document.onload() i javascript? :

if (top.dinframe.body.onLoad() = TRUE)
{
yadayada
} else {
yadayada
}
Avatar billede devpac Nybegynder
22. januar 2002 - 14:20 #2
hhmmm - Deraf får jeg fejlen:

"cannot assign to a function result"

... hvoraf kan tolkes, at onLoad() er en funktion ???? så jeg forsøgte med

onload="return true;"

på første frame, men resultatet er samme fejlmeddelse
Avatar billede devpac Nybegynder
22. januar 2002 - 14:24 #3
overså lige "assign" i fejlen, så prøvede med:

(parent.frames['chathidden_users'].onLoad())

Så fik istedet fejlen:

"object doesn't support this property or method"
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2002 - 16:37 #4
Sådan her:

parent.frames["chathidden_users"].onLoad = new Function("goerNoget()");

Men framens dokument SKAL ligge på din server, ellers bryder du JavaScripts blablabla-rettigheder!
Avatar billede devpac Nybegynder
24. januar 2002 - 14:23 #5
Det der er mit problem er, at jeg har været fantastisk "genial" og har skruet en konstruktion sammen, hvor det ene framset har mulighed for at kalde en funktion i et andet frameset, som ikke med sikkerhed er loadet færdigt...

Phoenixv: hvordan ville du via dit .onloadforslag lave et sådant kald ?
Avatar billede slepee Nybegynder
30. januar 2002 - 16:54 #6
Husk nu dobbelt '=' - tegn!!

if (top.dinframe.body.onLoad() == TRUE)
{
dadadam!
} else {
Yahiii!
}

og seføli oxo onload="return true;"

Håber det løser problemet!
Avatar billede devpac Nybegynder
30. januar 2002 - 18:00 #7
Det virker !!! - Tilgengæld er pointsystemet fucket op så jeg kan ikke give dit point ?
Avatar billede slepee Nybegynder
08. februar 2002 - 14:33 #8
det er fordi jeg ikke svarede, men fordi jeg kommenterede!