Avatar billede lionking11 Nybegynder
22. januar 2002 - 13:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Geninstallation af TCP/IP og Netværk

Er der nogen der kan fortælle, hvordan man geninstallerer TCP/IP protokollen eller hele netværket i XP? Det er IKKE nok at fjerne fluebenet, udfor TCP/IP i egenskaberne for ens forbindelse! F.eks. i Windows 98, kan man fjerne protokollen helt, genstarte og installere den igen. I NT 4.0 workstation kan man fjerne Remote Access Service, og installere den igen. Men hvordan gøres det i Windows XP? En udførlig beskrivelse modtages gerne :-)
Avatar billede dr.m Nybegynder
22. januar 2002 - 13:17 #1
Avatar billede moebius Nybegynder
22. januar 2002 - 13:19 #2
Fjerne protokollen!!! Der skulle gerne være en knap der hedder remove/fjern!
Avatar billede s.b.a Nybegynder
22. januar 2002 - 13:24 #3
Lige nu sidder jeg ikke ved min Windows XP Maskine...Så jeg kan ikke helt se hvordan tigene er kan ike huske det :-)..men der skulle gerne være en knap der hedder tilføj den trykker du så bare på og siger Tilføj Protokol...
Avatar billede dr.m Nybegynder
22. januar 2002 - 13:27 #4
you cannot remove TCP/IP in XP, read my article from mike-tech
Avatar billede lionking11 Nybegynder
22. januar 2002 - 13:36 #5
Det er korrekt, at man kan tilføje/fjerne visse protokoller og services, men IKKE TCP/IP protokollen. Den er en del af kernen i XP. Svaret fik jeg, i det link fra dr.m - so you got 100 points dude :-) Tak for hjælpen !
Avatar billede dr.m Nybegynder
22. januar 2002 - 13:44 #6
thanks for the points :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
22. januar 2002 - 13:49 #7
nå..ok.. ...:o)...det er jo også rigtigt man kan jo ikke fjerne TCP/IP protokollen... hehe...nå men det må jeg jo huske til næste gang :)