Avatar billede dossing Nybegynder
21. januar 2002 - 22:47 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

- en slags mail funktion!

Jeg vil gerne oprette en side hvor brugerne kan skrive til mig.
Der er visse oplysninger som de skal skrive (navn, efternavn, adr. e-mail o.s.v.)
Siden skal derfor indholde bjælker hvor disse informationer skal udfyldes. Hvis der mangler nogle af oplysningerne, skal programmet af sig selv henvende sig til brugeren og gøre denne opmærksom på dette, uden at slette de allerede skrevne informationer. Der skal ligeledes være mulighed for at kunne skrive kommentar til mig.
Hele baduljen skal så sendes til mig pr. e-mail eller en anden smart måde.

Er der nogen der kan løse denne lidt komplicerede opgave. ;-)
Hilsen den afventende Døssing
Avatar billede dos Nybegynder
21. januar 2002 - 22:50 #1
er med på en lytter
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. januar 2002 - 22:54 #2
Hvor er du hostet, understøttes der scripts på serveren (.asp), er der mail komponent installeret på serveren (Jmail - Cgi ?)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. januar 2002 - 21:20 #3
hvis du har adgang til php eller perl, eller din host har et formmailscript kan jeg hjælpe
Avatar billede dossing Nybegynder
22. januar 2002 - 23:11 #4
hej alle sammen - >fuck<, jeg aner ikke hvad det er i snakker om :-)
og jeg ved ikke hvad den pågældende server understøtter. Det skal jeg lige ha' fundet ud af.
Desuden har jeg glemt at fortælle at jeg arbejder i GO LIVE.
Indtil jeg kommer med flere oplysninger - ha' det rart.

Døssing
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. januar 2002 - 12:41 #5
hos hvilken udbyder ligger din side??
Avatar billede dossing Nybegynder
23. januar 2002 - 12:45 #6
Det er cybercity, der er udbyder.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. januar 2002 - 14:49 #7
prøv at kigge på http://www.cybercity.dk/privat/support/byg_hjemmeside/formmail/ der kan du få hjælp til opsætning af formmail på CC´s servere, ellers sig til hvis du ikke kan få det til at virke
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. januar 2002 - 15:25 #8
et eksempel:

<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en">
<html>
<head>
<title>Send mail fra hjemmesiden</title>
</head>

<body>
<form method=post action="/cgi-bin/formmail.cgi">
  <input type=hidden name="recipient" value="email@din.host.dk">
  <input type=hidden name="required" value="realname,subject,email,besked">
  Dit navn: <input type="text" name="realname"><br>
  Emne: <input type=text name="subject"><br>
  Email: <input type="text" name="email"><br>
  Besked: <textarea name="" rows="5" cols="15"></textarea><br>
  <input type="submit" value="Send besked"> <input type="reset" value="Slet alt">
</form>

</body>
</html>
Avatar billede dossing Nybegynder
24. januar 2002 - 17:28 #9
Det vil sige at jeg selv skal indsætte: min e-mail adresse ("email@din.host.dk), hvilke felter der skal udfyldes ("realname, subject, email, besked")hvad med adressen?

Døssing
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. januar 2002 - 21:19 #10
jeps, email@din.host.dk skal ændres til din email, og de felter i required skal brugeren udfylde for at kunne sende, ellers kommer der en fejlbesked om at skulle udfylde dem, der er flere opsætningsmuligheder på linket jeg gav dig
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
24. januar 2002 - 23:08 #11
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">

<FORM METHOD="GET" ACTION="http://www.ditdomæne/cgi-bin/FormMail.cgi">
  <input type="hidden" name="recipient" value="webmaster@peterelkjaer.dk">
  <input type="hidden" name="subject" value="Webmail ditdomæne.dk">
  <input type="hidden" name="sort" value="alphabetic">
  <input type="hidden" name="env_report" size="60" value="REMOTE_HOST, HTTP_USER_AGENT, REMOTE_ADDR">
  <input type="hidden" name="redirect"  value="http://www.ditdomæne/dintakkeside.html">
  <br>
  <input type="text" name="name">
  <br>
  <input type="text" name="email">
  <br>
  <textarea name="note"></textarea>
  <br>
  <input type="submit" name="Submit" value="Send">
  <input type="reset" name="Submit2" value="Slet">
</form>

</body>
</html>
Avatar billede dossing Nybegynder
25. januar 2002 - 00:32 #12
Jeg er meget tilfreds med svaret, men vil gerne her til sidst (nu når du selv skriver det:-))
spørge om den sidst lange HTML kodes funktion er, at sende mig en beskrivelse af brugens server o.s.v., samt vise brugeren, efter denne har sendt beskeden, en meddelse om den fuldførte aktion, ved at der på skærmen kommer en takke side. Hvis det er rigtigt, hvordan sikre jeg mig at "takke siden" kommer som et ekstern vindue?

Døssing
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. januar 2002 - 11:34 #13
<input type="hidden" name="redirect"  value="http://www.ditdomæne/dintakkeside.html" target="_blank">
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. januar 2002 - 15:06 #14
har du fået det til at virke??
Avatar billede dossing Nybegynder
27. januar 2002 - 15:19 #15
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvilken server jeg er tilmeldt, så jeg har ikke afprøvet din html.
Når jeg går ind i source, skal jeg så bare kopiere din html og sæt den ind et sted mellem >body ....<body ? - eller hva'?

Døssing
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. januar 2002 - 15:50 #16
ja, det kan du gøre, og sætte den hvor du vil
Avatar billede ztyxx Nybegynder
28. januar 2002 - 10:43 #17
skal lige pointere at det eksempel jeg har lagt, er lavet udfra at du har din side hos CyberCity
Avatar billede fjamze Nybegynder
17. marts 2002 - 00:59 #18
Avatar billede dossing Nybegynder
18. marts 2002 - 01:19 #19
til ztyxx
Tak for hjælpen..jeg venter spændt på at give dig de 60 points.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. marts 2002 - 10:31 #20
så du har fået det til at virke nu??
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. marts 2002 - 16:23 #21
skal iøvrigt ikke have mere end 30 point :-)
Avatar billede dossing Nybegynder
19. marts 2002 - 11:18 #22
mojn og tak for denne gang :-)
Døssing
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. marts 2002 - 11:36 #23
vil du ikke lige have de 30 point tilbage, jeg er tilfreds med 30
Avatar billede dossing Nybegynder
20. marts 2002 - 16:20 #24
Jeg er også meget tilfreds, selv om det viste sig at min server er fra Krak, der ikke rigtig kan definere hvad der skal stå i scriptet, så mial-funktionen virker. Behold du bare alle 60 point...
Lisbeth
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. marts 2002 - 16:24 #25
jamen så siger jeg tak :-)
Avatar billede spirit2spirit Nybegynder
23. marts 2002 - 19:00 #26
.